خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان:

هنرمندان صنایع‌دستی کاشان جهت دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی در حال رقابت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۶۸

نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هر سال یک بار جهت اعتلای این هنر در ایران به آثار برگزیده هنرمندان صنایع دستی طی داوری مستحکم اعطا می گردد.

ایلنا: سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هر سال یک بار جهت اعتلای این هنر در ایران به آثار برگزیده هنرمندان صنایع دستی طی داوری مستحکم اعطا می‌شود.

«حسین یزدانمهر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان با اعلام این مطلب، این نشان را به عنوان مقدمه‌ای برای دریافت نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی(مهر اصالت یونسکو) که هر دو سال یک بار به صورت بین المللی برگزار می‌شود، دانست.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۳۰ اثر از هنرمندان صنایع دستی کاشان برای داوری نشان ملی به حوزه صنایع دستی این اداره ارسال شده است که شامل: معرق چوب، زیلو، پارچه‌های دست بافت، سفال نقش برجسته، نقاشی روی شیشه، نقاشی روی پارچه(باتیک)، خراطی، گلیم، مخمل، زری بافی، شعربافی، قلم زنی، رودوزی‌های سنتی، لباسهای محلی، پیه ماشه و انواع صنایع چوبی است.

حسین یزدانمهر؛ مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و مسئولیت اجتماعی، آداب و سنن، ویژگی‌های اقلیمی و فرهنگی، زیبائی‌شناسی بصری و عناصر هنری و خلاقیت و نوآوری را از معیارهای ارزیابی آثار هنرمندان اعلام کرد و افزود: هنرمندان صنایع دستی تا پنج شنبه ۱۰ آبان ماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را به حوزه صنایع دستی اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان تحویل دهند.

گفتنی است در سال گذشته ۴ اثر از هنرمندان صنایع دستی کاشان موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز