خبرگزاری کار ایران

با حضور آیت الله رسولی محلاتی نماینده مقام معظم رهبری؛

فاز اول مصلی بزرگ بقیه‌الله الاعظم(عج) کاشان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۳۶

با اقامه نخستین نماز جمعه شهرستان کاشان در مصلی بقیة‌الله الاعظم(عج) این شهرستان با حضور آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری، تقوی رئیس سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام محسن قرائتی، فرماندار کاشان و نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، و مقامات استانی و شهرستانی فاز نخست این مصلی به بهره‌برداری رسید.

ایلنا: با اقامه نخستین نماز جمعه شهرستان کاشان در مصلی بقیة‌الله الاعظم(عج) این شهرستان با حضور آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری، تقوی رئیس سیاست گذاری ائمه جمعه کشور،، حجت الاسلام محسن قرائتی، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، فرماندار کاشان و مقامات استانی و شهرستانی فاز نخست این مصلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، در این مراسم که با حضور بسیار با شکوه و بی نظبر مردم ولایت‌مدار کاشان و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و منطقه‌ای برگزار شد، مدیر اجرایی پروژه مصلی بقیة‌الله‌الاعظم(عج) کاشان در این مراسم با بیان اینکه این پروژه بزرگ زیربنایی در حدود ۶۰ هزار متر مربع دارد اظهار داشت: فاز نخست این پروژه بزرگ در شهرستان کاشان شامل هسته مرکزی و شبستان مصلی است که مساحتی در حدود ۶ هزار متر مربع دارد.

رضا کاظمی خاطرنشان کرد: برای این مجموعه بزرگ علاوه بر مصلی، چهار ساختمان بزرگ، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه ملی با ۴۰ سوئیت، حوزه علمیه خواهران و برادران، پارکینگ، دانشکده پارک نجوم، دانشگاه شهید مطهری، ورزشگاه آقایان و بانوان، تالارها و پارک خواهران و برادران نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مساحت مصلای بزرگ بقیةالله الاعظم کاشان با ۱۸ هکتار وسعت به عنوان یکی از بناهای عظیم و ماندگار برای مردم این شهرستان محسوب می‌شود بیان داشت: گنبد مصلی بقیةالله الاعظم شهرستان کاشان با اندازه ای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر نسبت یک چهارم کل شبستان را به خود اختصاص داده و از این حیثبه عنوان عظیم‌ترین سازه مصلی محسوب می‌شود.

مدیر اجرایی پروژه مصلی بقیة‌الله‌الاعظم(عج) کاشان با بیان اینکه ۳۰ هزار متر از مساحت کل به مصلی اختصاص یافته است عنوان کرد: ۱۸ هزار متر مربع از این مساحت به شبستان، بالکن و رواق‌های اطراف مربوط شده و ۱۲ هزار متر مربع نیز برای صحن اصلی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، ۳۰ هزار متر دیگر برای سایر موارد تعیین شده نظیر آمفی تئاتر، کتابخانه ملی شهرو…پیش‌بینی شده است.

کاظمی با بیان اینکه برای احداثچنین پروژه عظیمی به اذعان کارشناسان هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان نیاز بوده است عنوان کرد: با این وجود این پروژه با نیمی از این هزینه پیش‌بینی شده که به طور عمده صرف خرید مواد اولیه شده زیر نظر کارشناسان و متخصصان برجسته تکمیل شده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز در این مراسم، اقامه نماز را یکی از وظایف حاکم اسلامی در جامعه دانست و اظهار داشت: در حکومت اسلامی همه برنامه‌های سیاسی و اجتماعی بر محور نماز شکل می‌گیرد و به عنوان رکنی خدشه‌ناپذیر مطرح است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی با بیان اینکه نماز بیش از ۴ هزار حکم دارد بیان داشت: اهمیت نماز به گونه‌ای است که می‌توان اسلام را در آن فشرده کرد و از درون آن همه اسلام را به منصه ظهور رساند.

وی سپس به آیین عبادی سیاسی نماز جمعه پرداخت و گفت: نماز جمعه به امامت متصل است به عبارت دیگر متولی برپایی نماز جمعه در زمان حضور امام معصوم ایشان بوده و در دوران غیبت فقیه جامع‌الشرایط است که از جانب امام مسئول این امر شده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به تدبیر امام راحل در تشکیل نماز جمعه آن را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.

تقوی نماز جمعه را نمازی وحدتی‌آفرین نامید و گفت: نماز جمعه مظهر اقتدار ملت در برابر دشمنان است و یکی از عرصه‌هایی محسوب می‌شود که می‌توان با حضور در آن اقتدار ملی را به رخ دیگران کشید.

وی تصریح کرد: هرچه نمازهای جمعه پرشور و باشکوه برگزار شود دشمنان ناامیدتر می‌شود از همین رو است که این آیین عبادی سیاسی به نماز دشمن‌شکن نامیده شده است.

همچنین در ابتدای این مراسم پیام آیت‌الله مظاهری توسط حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان قرائت شد.

شایان ذکر است در این مراسم علاوه برحضور مقامات استانی و کشوری و شهرستانی حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، ائمه جمعه و جماعات شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل و شهرهای همجوار، منصوری نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، خانواده معظم شهداء، جمعی ازاساتید حوره و دانشگاه، حسین کشایی مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار پبشین استان اصفهان و گرانمایه پور نماینده اسیق مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس نیر حضور داشتند.

در پایان این مراسم یک نوجوان شش ساله کاشانی به پاس خدمات ارزنده «آیت الله عبدالنبی نمازی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در پیگیری ساخت این مصلای بزرگ و بی نظیر در سطح کشور با اهداء یک شاخه گل توسط آیت الله رسولی محلاتی از ایشان تجلیل به عمل آمد و لوح سپاس به دست اندرکاران ساخت این مصلی نیز تقدیم گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز