خبرگزاری کار ایران

با حضور اعضا ستاد توسعه دانشگاه کاشان، خیرین و رئیس اداره بهزیستی کاشان؛

جلسه رسیدگی به بیماران اوتیسم در دانشگاه کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۷۸

با حضور خیرین، مدیرعامل و اعضای ستاد توسعه، رئیس و مدیرگروه دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان، تعدادی از والدین کودکان اوتیسم، معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان جلسه رسیدگی به بیماران مبتلا به اوتیسم درسالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان برگزارشد

ایلنا: عصر یک شنبه بیست و یکم مهرماه با حضور خیرین، مدیرعامل و اعضای ستاد توسعه، رئیس و مدیرگروه دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان، تعدادی از والدین کودکان اوتیسم و معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان جلسه رسیدگی به بیماران مبتلا به اوتیسم در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان دراین جلسه «علی محمد الماسی» مدیرعامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان با بیان اینکه متاسفانه درارتباط با بیماران اوتیسم درکشورمان کم کار شده است، از شناسایی ۵۰ بیماری اوتیسم درشهرستان کاشان خبرداد و گفت: بیماران اوتیسم دانش آموزانی هستند که به علت ارتباطات اجتماعی، ذهنی پناهی ندارند.

وی اختلال در زمینه‌های ارتباط اجتماعی، ذهنی وعقب افتادگی را ازعلایم بیماری اوتیسم عنوان کرد و گفت: هرچه جوامع صنعتی‌تر می‌شوند این بیماری گسترده‌تر می‌شود.

الماسی با تاکید براینکه به علت افزایش بیماری اوتیسم در شهرستان کاشان تاسیس مکانی برای رسیدگی به اینگونه بیماران بسیار ضروری است. گفت: اگر بتوانیم با کمک خیرین در کاشان هرچه زود‌تر مکانی ساخته شود کاری خدا پسندانه خواهد بود.

مدیرعامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان تصریح نمود: کمبود مربیان بیماران اوتیسمی در شهرستان کاشان از دیگر مشکلات خانواده‌های این بیماران است.

«خانم حمامی» ازکار‌شناسان با سابقه بچه‌های استثنایی با بیان اینکه بیماری اوتیسم بیشتر درخانواد‌های با کلاس یافت می‌شود. گفت: با توجه به اینکه از نظرکودکان اوتیسم و استثنایی درکاشان نسبت به سایر شهر‌های کشور خیلی جلو هستیم نیاز به پشتوانه مالی داریم.

وی کمک خیرین کاشانی را بهترین راهکار برای رسیدگی به اینگونه بیماران دانست و گفت: با توجه به اینکه بچه اوتیسم شنوایی دارد و می‌تواند خلاقیت داشته باشد لذا همه مشکلاتی که دارد در صورتی که مورد حمایت قرار گیرد خواهد توانست روی پای خودش بایستد.

یکی از والدین بیماری اوتیسم درکاشان با بیان اینکه واقعا درمانده‌ام ودارم یک مرگ تدریجی را تجربه می‌کنم، گفت: با داشتن چنین بیماری در منزل خانواده ده نفره ما دیگر آسایش ندارند و از زندگی لذت نمی‌برند.

این مادر بیماری اوتیسمی یا چشمانی گریان خطاب به خیرین گفت: ما غصه خودمان را نمی‌خوریم ولی انتظارداریم همانطور که خیرین به داد ناشنوایان و نابینایان رسیدند برای اینگونه بیماران نیز سرمایه‌گذاری کنند.

در ادامه خشتی رئیس اسبق بهزیستی شهرستان کاشان علم و امکانات مالی را یکی از راهکار رسیدگی به بیماری اوتیسم عنوان کرد و گفت: اقدامات انجام شده در ارتباط با این بیماری در کاشان با توجه به اینکه روبه افزایش است کافی نیست لذا باید یک مرکز جامع اوتیسم درکاشان راه‌اندازی شود.

در ادامه پروفسور زراعت رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان با انتقاد از اینکه متاسفانه از نظر علمی رشته دانشگاهی متناسب با این بیماری در دانشگاههای کشور وجود ندارد گفت: هرچند دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان بیشتر به بحث‌های تئوری می‌پردازند، ولی هرگونه کمک علمی که از دست اساتید این دانشکده در ارتباط با بیماری اوتیسم بربیاید مضایقه نخواهیم کرد.

وی تحول در دانشگاه کاشان را مدیون خدمات صادقانه خیرین و اساتید این دانشگاه دانست و گفت: علیرغم سختی و مشکلاتی که دکتر نیازی مدیر گروه دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان در زندگی شخصی دارد چند روز دیگر به درجه پرفسوری مفتخر می‌شوند که این خود افتخار بسیار بزرگ برای جامعه علمی کشور و شهرستان کاشان است.

«دکتر امین عسگری» معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان ضمن ارائه بخشی از راهکارهای لازم و آمادگی این اداره جهت کمک به بیماران اوتیسم گفت: آموزش‌های خاص جهت تخلیه بیماران اوتیسم می‌تواند موثر باشد.

در پایان این نشست پس از ارائه نقطه نظرات، حاضرین، با تاسیس هیئت موسس، ایجاد یک مرکز مجهز برای نگهداری و درمان بیماری اوتیسم در شهرستان کاشان را ضروری دانستند و خیر ابریشمی با آمادگی جهت ایجاد چنین مرکزی با کمک دیگر خبرین گفت: خوشحال می‌شوم بتوانم کاری انجام دهم تا التیام بخش دردهای ییماران اوتیسم در کاشان باشم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز