خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفتگو با ایلنا:

تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست باید در چهارچوب قانون و مقررات عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۲۱

حمایت‌های محیط زیست از تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی در زمینه ارتباطات، اطلاع رسانی، تعامل دو طرفه در مسائل آموزشی و ترویجی، افزایش مشارکت‌ها و ایجاد ظرفیت سازی است.

ایلنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: حمایتهای محیط زیست از تشکلهای مردم نهاد زیست محیطی در زمینه ارتباطات، اطلاع رسانی، تعامل دوطرفه در مسائل آموزشی وترویجی، افزایش مشارکت‌ها وایجاد ظرفیت سازی است.

«کیومرثکلانتری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان جمعیت کویر سبز کاشان را یکی از موفق‌ترین تشکل‌های زیست محیطی استان اصفهان دانست و گفت: تشکل‌های زیست محیطی هیچ کمکی از ادارات حفاظت محیط‌زیست و بخش‌های دیگر دولتی دریافت نمی‌کنند، بلکه صورت خود جوش و داوطلبانه فعالیت می‌کنند.

وی تشکل‌های زیست محیطی را یار سازمان حفاظت محیط زیست دانست و گفت: در جاهایی که فرصت نمی‌کنیم خدمات زیست محیطی ارائه کنیم این تشکل‌ها در راستای اصل پنجم قانون اساسی به ما کمک می‌کنند.

کلانتری با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی به صورت منطقه‌ای، استانی و کشوری در جهت حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند گفت: این تشکل‌ها بهترین پشتوانه برای دستگاه‌های تخصصی هستند.

به گفته وی دستگاه‌هایی موفق هستند که بیشترین مشارکت مردمی را داشته باشند.

کلانتری با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که در استان اصفهان ۱۲ تشکل زیست محیطی داریم گفت: اگرچه این تشکل‌ها از نظر کمی نسبت به جمعیت، فرهنگ، تمدن و جایگاه استان اصفهان عدد ناچیزی است ولی تصمیم داریم، ضمن اینکه از نظر کیفی این تشکل‌ها را سازماندهی، مدیریت و همراهی کنیم تا فعالیت‌هایشان ارزنده باشد، از نظر کمی نیز توسعه تشکلهای زیست محیطی را در زمینه روستایی، دانشجویی، دانش آموزشی و دیگر گروه‌ها را داشته باشیم.

وی تصریح نمود: توسعه کمی و کیفی تشکل‌های ریست محیطی باعثمی‌شود تا محیط زیست بدون تحمل هزینه‌های دولتی از تخریب آن پیشگیری شود و در جهت بهبود، بهسازی و احیای محیط زیست قدمهایی برداشته شود.

وی تشکلهای مردمی را مختار و مجاز دانست تا به مسائل تخریب آلودگی و بی‌توجهی به محیط زیست حساس باشند و موضع گیری کنند و نظراتشان را بدهند.

وی ارائه نظرات تشکل‌های زیست محیطی را نسبت به آلودگی و تخریب محیط را مربوط به این سازمان ندانست و گفت: پیشنهادات و نظراتی که در نشست تشکل‌های زیست محیطی استان اصفهان در قمصر مطرح شد بر نمی‌گردد به سازمان محیط زیست استان اصفهان بلکه این نظرات و مشکلات به عملکرد همه بخش‌ها در استان اصفهان بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه با بخشی از این نظرات موافقیم و بعضی را مطمئن هستیم که دقیقا از روی مسئولیت و قوانین و مقررات درست می‌گویند گفت: بخشی از این مسائل را باید توجیح کنیم چون معتقد هستیم که هرچیزی به جای خودش باید باشد و حتما توسعه در جاهایی اثر می گذارد و در جایی توسعه تخریب و مشکلات آلودگی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی باید درچهارچوب قانون و مقررات جلو بروند گفت: اگر تشکل زیست محیطی مردمی قوانین و مقررات را رعایت نکند قطعا مورد حمایت ما هم نخواهد بود.

وی مهم‌ترین حمایتهای محیط زیست از تشکلهای مردم نهاد زیست محیطی را در زمینه ارتباطات، اطلاع رسانی، تعامل دو طرفه در مسائل آموزشی و ترویجی، افزایش مشارکت‌ها و ایجاد ظرفیت سازی عنوان کرد و گفت: از نظرمالی سازمان محیط زیست و هیچ یک از یخشهای دولتی از تشکلهای زیست محیطی کمکی نمی‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز