خبرگزاری کار ایران

امام جمعه نوش‌آباد:

فقط خدا، می‌تواند مزد زحمت‌های طاقت‌فرسای معلم را بدهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۰۶

فقط خدای متعال، می‌تواند مزد، زحمت‌های طاقت‌فرسای معلم را بدهد، چراکه معلم، یک عمر دغدغه هدایت و معرفت انسان را دارد.

ایلنا: امام جمعه نوش آباد گفت: فقط خدا ی متعال، می‌تواند مزد، زحمت‌های طاقت فرسای معلم را بدهد، چرا که معلم، یک عمر دغدغه هدایت و معرفت انسان را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل حجت الاسلام «سید حسین علوی» در آیین «پاسداشت مهربانی» در تجلیل از فرهنگیان بازنشسته نوش آباد افزود: معلم با علم آموزی، دانش آموزان را به وادی معرفت و شناخت می‌رساند و آنگاه به مقام معرفت می‌رسد.

وی اظهار داشت: اگر انسان از ریشه انس گرفته شده باشد، برای اینکه به وادی محبت و عشق برسد، لازمه آن معرفت است و کسی که مشعل علم و معرفت را در دل نونهالان و نوجوانان روشن می‌کند، معلم است.

وی تاکید کرد: انسان اگر بداند و بشناسد و آنگاه عاشق و دوستدار می‌شود و پس از آن، به اطاعت از خدا می‌پردازد و انسان، اول در محضر معلم می‌نشیند که تمام خوبی‌هایش را به جان تشنه دانش آموز تزریق می‌کند و دغدغه آن دارد که خوب تعلیم بدهد.

وی بااشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، تاکید کرد: انبیا دغدغه نجات انسان‌ها را داشتند و لذا دانش آموزان باید دست معلم را بوسه بزنند و اینجاست که امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرماید: به احترام پدر و معلمت از جا برخیز هرچند که امیر باشی.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل گفت: همه رشد‌ها و کارآمدی‌های جامعه، حاصل تلاش معلم در کلاس درس است.

«عباس صدر» در آیین پاسداشت مهربانی در سالن اجتماعات شهید راحمی نوش آباد افزود: معلم، یک باغ تجربه است و واقعیت انکار ناپذیر آنست که تجربه بالا‌تر از علم است و بازنشستگان، باید با تجزیه و تحلیل عملکرد خود، آن را به دیگران منتقل کنند.

وی اظهار داشت: تفکر، علم، زندگی و معرفت چهار عنصر در مسیر توسعه و پیشرفت است که نتیجه آن، احساس کرامت در انسان است.

وی تصریح کرد: انسان قرار است در زمین، خلیفه خدا باشد و جایی که انسان می‌تواند احساس کرامت را در انسان پرورش دهد، خانه و مدرسه است و انسانی که در دنیا، خلیفه خداست در آخرت، به بهشت ورود پیدا می‌کند.

آیین گرامیداشت روز جهانی معلم در نوش آباد، با تجلیل از سید حسن کریمی دخیل عباس نعمت الهی علی عباسی سه تن از مدیران مدارس این شهر، پس از سی سال تلاش در مسیر تعلیم و تربیت برگزار شد.

در این آیین نماهنگ تاریخ آموزش و پرورش نوش آباد از سال ۱۳۲۳ به نمایش گذاشته شد که اسنادی از روند ایجاد مدرسه در این شهر را روایت می‌کرد. انشا یک دانش در سال ۱۳۳۶، درخواست ایجاد کلاس پیکار با بیسوادی، درخواست سنگاب سفالی و هیزم از جمله اسناد این نماهنگ بود.

اجرا ی سرود» همای رحمت توسط گروه هنری مجتمع ناشنوایان شهید خیامی کاشان، تجلیل از مقام شامخ ۲۳ معلم و دانش آموز شهید نوش آباد از دیگر برنامه‌های آیین پاسداشت مهربانی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز