خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان در دیدار با فرمانده و پلیس‌های تخصصی نیروی انتظامی کاشان:

نیروی انتظامی ضامن اجرای تدابیر مسئولان سیاسی و تامین امنیت کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۱۳

سازمانی به عنوان نیروی انتظامی که افتخار این را دارد که درسایه ولایت مطلقه فقیه با وصل به وزیر کشور به عنوان نماینده فرماندهی کل قوا در امور امنیتی منصوب می‌شود باید شباهت‌هایی در مسئولیت‌هایش نسبت به سایر کشور‌ها داشته باشد.

ایلنا: امام جمعه کاشان گفت: سازمانی به عنوان نیروی انتظامی که افتخار این را دارد که در سایه ولایت مطلقه فقیه با وصل به وزیر کشور به عنوان نماینده فرماندهی کل قوا در امور امنیتی منصوب می‌شود، باید شباهت‌هایی در مسئولیت‌هایش نسبت به سایر کشور‌ها داشته باشد.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «آیت الله عبدالنبی نمازی» ظهر شنبه سیزدهم مهرماه سال‌جاری در دیداری که با حضور فرمانده، روسای کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی نیروی انتظامی شهرستان کاشان به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی در دفتر امام جمعه کاشان برگزار شده بود، ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی که در نظام اسلامی ایران از طرف رهبری منصوب می‌شود باید با پلیس‌هایی که در کشور امریکا به واسطه رئیس دادگستری از طرف اوباما رئیس جمهور امریکا منصوب می‌شود فرق داشته باشد.

وی نیروی انتظامی را مایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نیروی انتظامی قبل از اینکه به ساماندهی در جامعه بپردازد ابتدا باید با مجهز شدن به امتیازات معنوی و اخلاقی خودش را ساماندهی کند.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه پلیس در نظام جمهوری اسلامی باید در چهارچوب قانون نظام توحیدی باشد، گفت: پلیس اگر خودش ضعف داشته باشد نمی‌تواند افراد دیگری را اصلاح کند.

نمازی نیروی انتظامی را ضامن اجرای تدابیر مسئولان سیاسی و تامین امنیت کشور دانست و گفت: هیچ امنیتی بدون نیروهای مسلح نمی‌تواند دارای قدرت و استقلال باشد.

عضو خبرگان رهبری یا اشاره به اینکه نیروی انتظامی که مظهر اقتدار ملی کشور است باید گونه‌ای مقتدر باشد که عناصر مجرم مرغوب قدرت او باشند، گفت: وظیفه مجلس و دولت است که با پشتیبانی و تجهیز امکانات و نیرو این سازمان را در جهت مقابله با مجرمین تقویت کنند.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی شهرستان کاشان از نظر ساختاری متناسب با وسعت دایره اجرایی این شهرستان نیست گفت: ساختار نیروی انتظامی در شهرستان کاشان از نظر آموزش، تجهیزات و نیرو باید تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات رخ داده در شهرستان کاشان نگران‌کننده است و اینگونه اتفاقات در شهر کوچکی چون کاشان قابل قبول نیست گفت: با توجه به اینکه مهم‌ترین مسئله برای مردم امنیت است برای رفع این مشکل باید کارگروهی تشکیل شود تا عوامل اینگونه ضعف‌ها را بررسی کند.

آیت الله نمازی استفاده از کمک‌های مردمی را آسان‌ترین راه برای کاهش جرایم در شهرستان کاشان دانست و گفت: اگر در هر کوچه و یا محله‌ای با یاری گرفتن از نیروهای آموزش دیده حتی اگر قرار باشد دستمزد اضافه نیز به آن‌ها پرداخته شود خواهند توانست امنیت بیشتری را یرای شهروندان تامین نماید.

امام جمعه کاشان صدا و سیما را عامل آموزش در سرقت و آدم ربایی دانست و گفت: متاسفانه در سیمای جمهوری اسلامی ایران فیلم‌هایی را به دیگران نشان می‌دهند که چگونه باید بانک‌ها را سرقت و یا آدم ربایی کرد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید با رسانه ملی تعامل داشته باشد و آن چیزی که خلاف امنیت کشور است گفته شود، گفت: متاسفانه دوست بازی و روابط عاشقانه که منجر به طلاق و قتل می‌شود در صدا و سیما نشان داده می‌شود.

وی تامین امنیت شهر‌ها و روستا‌ها را از وظابف اصلی نیروی انتظامی دانست و گفت: امیدواریم با کار کار‌شناسی، برقراری تعامل نیروی انتظامی با صدا و سیما و تجهیز امکانات و نیرو برتقویت نیروی انتظامی افزایش یاید.

شایان ذکر است «سرهنگ منوچهر صفایی» در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گراشی از اقدامات انجام شده در شش ماهه اول سال جاری در این شهرستان، برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در شهرستان کاشان را به مناسبت هفته نیروی انتظامی بیان نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز