خبرگزاری کار ایران

همایش روز جهانی قلب در مدرسه دخترانه علوی کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۰۴

مهم ترین راهکار برای حفظ سلامتی شهروندان، اطلاع‌رسانی است و هدف از نامگذاری روز جهانی قلب آگاه‌سازی است.

ایلنا: یک کارشناس فوریتهای پزشکی اورژانس گفت: مهم ترین راهکار برای حفظ سلامتی شهروندان، اطلاع‌رسانی است و هدف از نامگذاری روز جهانی قلب آگاه‌سازی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان " محسن قدمگاهی " در همایش روز جهانی قلب در مدرسه دخترانه علوی کاشان با اعلام این مطلب افزود: آگاه سازی گروهی که بر آن تاکید شده، ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین بخش، برای تامین سلامت شهروندان است و افراد برای کسب آگاهی راهی ندارند جز این که پیام‌ها و راهکارها را از طریق رسانه‌ها به دست آورند.

به گفته وی، بیماری های قلب و عروق، اولین علت مرگ و میر در کشور‌های پیشرفته است و در کشورهای در حال توسعه به سرعت رو به گسترش است و از این رو نه تنها یک روز بلکه همه سال باید به آن اندیشید.

وی تصریح کرد: به علت ضرورت جلب توجه شهروندان برای پیشگیری از این بیماری‌ها، اطلاع رسانی مناسب به افراد جامعه و مبارزه همه جانبه با عوامل خطرساز از مسیر آگاه سازی دانش آموزان یکی از مهمترین راهکار هاست و فرصتی برای اصلاح شیوه‌های نامناسب زندگی است.

یک کارشناس پرستاری گفت: وی تاکید کرد: در این روز با اجرای برنامه های مختلف، سعی شده است که دانش آموزان و خانواده های آنها را تشویق کنیم تا به عادت های خوب زندگی که منجر به زندگی طولانی‌تر و قلب سالم‌تر می‌شود، فکر کنند.

" احسان باهنر " افزود: دانش آموزان باید بدانند چربی خون بالا چه تبعات ناخوشایندی را در پی دارد. باید آگاه باشند اگر دچار درد قفسه سینه شدند براحتی از کنارش نگذرند و به پزشک مراجعه کنند. اگر در فامیلشان سابقه بیماری قلبی وجود دارد و آنها هم علائمی دارند بیشتر در معرض خطر هستند.

وی اظهار داشت: دانش آموزان و شهروندان باید آگاه باشند سیگار کشیدن واقعا مشکلات قلبی و خطر مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد. باید بدانند رژیم غذایی پرچرب سلامت قلب و عروق آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد و همه اینها از طریق سیستم‌های اطلاع‌رسانی باید به گوش مردم برسد.

وی تصریح کرد: حفظ سلامتی و امنیت شهروندان، فقط به مدد فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی جامع و گسترده توسط ارگانهایی مثل آموزش و پرورش، صدا و سیما، رسانه ها در کنار وزارت بهداشت و مراکز غیردولتی فعال در زمینه سلامت قلب میسر می شودتا با تنظیم برنامه‌ای مدون آگاهی‌های لازم را به افراد جامعه ارائه کنند.

در روز جهانی قلب فعالیت‌های مختلف مانند کارگاه‌های آموزشی، مسابقات ورزشی، نمایش‌ها و اندازه‌گیری فشارخون دانش آموزان در مدرسه علوی کاشان انجام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز