خبرگزاری کار ایران

کارشناس امور جوانان و بانوان مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

فرهنگ تکریم از سالمند باید در جامعه اسلامی، به عنوان میراثی گرانبها حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۷۱

دین و تمدن ما، سرشار از تعالیمی است که به تکریم از سالمندان توصیه می کند و این فرهنگ باید در جامعه اسلامی، به عنوان میراثی گرانبها حفظ شود.

ایلنا: کار‌شناس امور جوانان و بانوان مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: دین و تمدن ما، سرشار از تعالیمی است که به تکریم از سالمندان توصیه می‌کند و این فرهنگ باید در جامعه اسلامی، به عنوان میراثی گرانب‌ها حفظ شود.

«اکرم سادات سیحون» درگفتگو با خبرنگار ایلنا درکاشان با اعلام این مطلب افزود: شریعت مقدس و سیره معصومین ما، سالمندان را مایه برکت معرفی می‌کند، پس احترام سالمندان، بالا‌تر از قوانین بشری، یک وظیفه الهی است که اهمیت و ضرورت آن، باید برای همه شهروندان تبیین شود.

وی اظهار داشت: سالمندان، در طول عمر خود، تجربه‌های زیادی را بدست آورده‌اند که می‌تواند راهگشای زندگی جوانان باشد، پس ضمن ارج نهادن به آن‌ها، باید رازهای زندگی را از ایشان درس بگیریم و به سهم خود برای سالم‌تر زندگی کردن سالمندان تلاش کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری روز نهم مهر به نام «روز جهانی سالمند» گفت: به منظور فرهنگ سازی در مورد تکریم سالمندان و ایجاد ارتباط مناسب بین نسل‌ها، در مدارس کاشان، به مدت یک هفته، برنامه‌هایی با مشارکت دانش آموزان اجرا می‌شود.

کار‌شناس امور جوانان و بانوان مدیریت آموزش و پرورش کاشان افزود: مهم‌ترین نیاز سالمندان، نیازهای عاطفی و احساسی است که در برنامه‌های این هفته کار‌شناسان و مشاوران در گفتگو با دانش آموزان، راه‌های ایجاد ارتباط و تقویت این ارتباط را به عنوان مهارتهای زندگی سالم تشریح می‌کنند.

سیحون اظهار داشت: برنامه‌های امسال در روز جهانی سالمند با شعار «سالمندان چه می‌گویند؟» از روز شنبه ششم مهر آغاز شده است که سخنرانی و تجلیل معلمان بازنشسته در مراسم صبحگاهی، برگزاری مسابقات انشاء، نقاشی و خاطره با موضوع «تکریم سالمندان، نقش و جایگاه آن‌ها در خانواده»، از جمله برنامه‌های این هفته در مدارس کاشان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز