خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

همواره در جاده قلب سالم حرکت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۶۲

امسال سازمان بهداشت جهانی، شعار روز جهانی قلب(۲۹ سپتامبر - هفتم مهر ماه) را با عنوان " همواره در جاده قلب سالم حرکت کنیم " اعلام نموده است.

ایلنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: امسال سازمان بهداشت جهانی، شعار روز جهانی قلب(۲۹ سپتامبر - هفتم مهر ماه) را با عنوان «همواره در جاده قلب سالم حرکت کنیم» اعلام نموده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اشاره به این مطلب و با بیان اینکه بیماری قلبی عروقی می‌تواند بر روی تمام افراد از هر گروه سنی و جمعیتی از جمله زنان و کودکان تاثیر بگذارد، اظهار داشت: این بیماری به عنوان اولین علت مرگ در دنیا و ایران است.

دکتر سید علیرضا مروجی ضمن بیان اینکه بیماری‌های قلبی عروقی سالانه ۳/۱۷ میلیون نفر را از بین می‌برند و این تعداد در حال افزایش است، گفت: پیش بینی می‌شود باشرایط فعلی تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۳ میلیون نفر سالانه به علت بیماری‌های قلبی عروقی از بین بروند.

وی افزود: فدراسیون جهانی قلب با انتخاب این شعار، افراد و والدین را به کاهش خطر بیماریهای قلبی و سکته مغزی خود و خانواده فراخوانده است.

دکتر مروجی، به فرصت پیشگیری از اثرات آینده بیماریهای قلبی و سکته مغزی با پذیرش زندگی با قلب سالم از دوران کودکی اشاره و تصریح کرد: با مصرف غذاهای سالم، افزایش فعالیت بدنی و عدم استعمال دخانیات به سمت زندگی با قلب سالم گام بردارید.

وی، با اشاره به انتخاب برنامه عملیاتی خاص برای بهبود سلامت قلب توصیه کرد: والدین به کودکان آموزش دهند تا اهمیت زندگی با قلب سالم را درک کنند، بالغین نیز توجه داشته باشند چه قدم‌هایی می‌توان برای حفظ سلامت قلب برداشت و سالمندان دریابند چگونه می‌توان طولانی‌تر و بهتر زندگی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز