خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی منطقه کاشان:

اگر مردم به شرح وظایف خود آشنا باشند، مشکلات در جامعه کمتر می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۳۵

اگر مردم به شرح وظایف خود آشنا باشند، مشکلات در جامعه کمتر می شود، احساس مسوولیت شهروندان حتی به اندازه ناخشنودی از یک تخلف و ناهنجاری، می تواند یک گام در تضمین سلامت جامعه و مردم باشد.

ایلنا: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی منطقه کاشان گفت: اگر مردم به شرح وظایف خود آشنا باشند، مشکلات در جامعه کمتر می شود، احساس مسوولیت شهروندان حتی به اندازه ناخشنودی از یک تخلف و ناهنجاری، می تواند یک گام در تضمین سلامت جامعه و مردم باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان سرهنگ محمد حسین زاهد، در نشست " هم اندیشی مدیران مدارس کاشان و پلیس " در هنرستان استاد تمنایی این شهر افزود: اگر مردم به وظایف خود آشنا باشند، مشکلات در جامعه کمتر می شود و ضریب امنیت ارتقا می یابد.

وی اظهار داشت: به نسبت گستره شهرستان کاشان و پراکندگی مدارس، به همین میزان، آسیب پذیری شهروندان هم بیشتر است و مسایل خاص خود را دارد که می تواند در تعامل نیروی انتظامی با آموزش و پرورش به نسبت، مدیریت شود.

وی بااشاره به فرمایش امام خمینی که " معلمی شغل انبیاست " تاکید کرد: بر این اساس ارتباط پلیس با فرهنگیان، ارتباط با منبعی از معنویت است زیرا آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مرجع در جامعه مورد اعتماد مردم است.

وی نظارت خانواده ها را مهم توصیف کرد و گفت: خانواده ها باید در راستای ایجاد و ارتقا امنیت جامعه با نظارت بر فرزندان خود اقدام کنند چرا که بی نظمی بچه ها در مدرسه، ناشی از مشکلات خانواده است که به مدرسه و جامعه منتقل شده و نظم عمومی جامعه را تهدید می کند.

وی افزود: فرهنگیان در محیط مدرسه با توجه به تغییر رفتار دانش آموزان می تواند ناهنجاری های آنها را ارزیابی و در تعامل با خانواده ها، مشکلات آنها حل کنند اما پلیس بعد از ارتکاب خلاف باید با آن برخورد کند.

وی تصریح کرد: در شاریط امروز، وجود فرهنگهای مختلف، سبک های معماری، توسعه شهرها و آگاه نبودن شهروندان به مسایل ایمنی و امنیتی باعثتشدید ناهنجاریها و مشکلات می شود.

وی تاکید کرد: وقتی اعضای یک خانواده به رعایت وظایف خود و قانون توجهی نمی کند، فرزندان آنها نیز قانون گریز شده و در نهایت این مشکل در فرزند نهادینه شده و باعثایجاد جرم و بزه در جامعه می شود.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی منطقه کاشان گفت: نیروی انتظامی با اجرای طرح مهر، امنیت مسیر رفت و آمد دانش آموزان را در قالب گشت های محسوس و نامحسوس کنترل می کند تا متخلفین جرات تعدی به دانش آموزان را پیدا نکنند و به اغفال و تهدید آنها نپردازند.

وی خطاب به مدیران مدارس گفت: دانش آموزان را توجیه کنید تا افراد متخلف را شناسایی کرده و به پلیس معرفی کنندتا برنامه ریزی نیروی انتظامی برای کشف افراد مزاحم و تامین امنیت جامعه، هدفمند شود.

زاهد افزود: مدیران مدارس بر سرویس مدارس نظارت داشته باشند، اخلاق و رفتار راننده، ایمنی وسایل نقلیه، قانون مداری و صلاحیت راننده در برخورد با دانش آموزان را کنترل و تخلف آنها را گزارش کنند تا امنیت شهروندان قربانی، درآمد راننده متخلف نشود.

مدیر هنرستان استاد تمنایی گفت: تحول بنیادین در نظام آموزشی، در تعامل با سایر نهادها و ارگانها به شکل شایسته تر و کامل تر اتفاق می افتد و این گونه نشستها در اجرای آن موثر است.

" علی اصغر جلالی مشکانی " افزود: حاصل سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، ایجاد جامعه سالم و با شهروندانی فرهیخته، مسولیت پذیر و قانون مدار است که امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی بتوانیم در اجرایی شدن آن، گام برداریم.

وی تصریح کرد: با رویکردی فرهنگی می توان بسیاری از مشکلات جامعه را ریشه یابی کرد و نگرش نیروی انتظامی کاشان در تعامل نزدیک با آموزش و پرورش، می تواند به عنوان الگو در سطح کلان مطرح شود.

به گفته وی، در کشورهای پیشرفته برای توسعه همه جانبه نگر و اصولی، آموزش و پرورش مورد توجه دولتمردان قرار می گیرد تا فرهنگ شهروندان آینده را به درستی پایه ریزی کرده و جامعه سالم را طرح ریزی کنند.

جلالی گفت: استمرار ارتباط کارشناسان نیروی انتظامی با مدارس و فرهنگیان، می تواند باعثارتقا آموزش فرهنگیان و دانش آموزان و به طور کلی، افزایش آگاهی جامعه شود.

نشست یک روزه مدیران مدارس کاشان و معاونان نیروی انتظامی منطقه کاشان در هنرستان استاد تمنایی این شهر برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز