خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال کاشان خبر داد:

رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۴۶

رئیس ستاد مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال کاشان از حضور بالغ بر یک میلیون نفر امسال در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال کاشان خبرداد.

ایلنا: رئیس ستاد مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال کاشان از حضور بالغ بر یک میلیون نفر امسال در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال کاشان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «محمد احترامی» در نشست خبری که شب گذشته در ستاد مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین برگزار شده بود با اعلام این خبر گفت: مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهداردهال کاشان در دومین جمعه مهرماه سال جاری(۱۲ مهر) از ساعت ۷ صبح الی ۲ بعد از ظهر در مشهداردهال کاشان با حضور مقامات لشگری و کشوری و انبوه زائران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری این مراسم از یک ماه قبل توسط اعضای این ستاد مشکل از کلیه اعضای هیئت‌های مذهبی فین کاشان انجام شده است گفت: هماهنگی‌های لازم دو هفته قبل از مراسم توسط بخشدار نیاسر با کلیه نهاد‌ها و دستگاههای اداری و ارگانهای دولتی شهرستان کاشان جهت هرچه یاشکوه‌تر برگزار شدن مراسم ستاد مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال کاشان به عمل آمده است.

احترامی با اشاره به اینکه ستاد مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین به مدت سه شب مراسم عزاداری در صحن عامربن ناصر فینی از چهارشنبه شب دهم الی دوازدهم مهرماه یه ترتیب با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری، حجت الاسلام مهدی طائب و جحت الاسلام حسن صدیقی همراه با نمازمغرب و عشا و ضیافت شام برگزارخواهد نمود گفت: سخنران مراسم روز سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال کاشان(دوازدهم مهرماه) دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

رئیس ستاد مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال کاشان گفت: علاوه برحضور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندارکاشان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، مسئولین شهرستان، آیت الله امامی کاشانی، حجت الاسلام محسن قرآئتی و جمعی از روحانیون نیز در روز مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهداردهال کاشان حضور خواهند داشت.

احترامی خاطرنشان کرد: مراسم از ساعت ۷ صبح با تلاوت آیاتی از قرآن و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت و سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی تا ده صبح ادامه خواهد داشت و قبل از اذان ظهر قالی تحویل داده خواهد شد تا همگی در نمازجمعه در صحن مطهر سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) شرکت کنند.

رئیس ستاد مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهداردهال کاشان ضمن تشکر و قدردانی از اصحاب رسانه و خبرگزاری‌های این شهرستان، پوشش اخبار مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین توسط اصحاب رسانه و خبرگزاری‌های شهرستان کاشان را در سال گذشته بسیار خوب و رضایتمند دانست و گفت: این مراسم باشکوه امسال نیز به طور مستقیم از شبکه استان اصفهان و شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد، ضمن اینکه خبرنگاران و خبرگزاری‌های مختلف حضوری چشمگیر در پوشش اخبار این مراسم خواهند داشت.

حضرت سلطان علی ابن امام محمدباقر(ع) در اوایل قرن دوم‌ هجری به دعوت اهالی فین، و منطقه کاشان از طرف پدر بزرگوارش برای ترویج دین اسلام به‌ ایران ماموریت یافت و پس از سه ‌سال فعالیت و مجاهدت، سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یاران خود در خطه «اردهال» کاشان شهید شد و طی مراسم خاصی وی و یارانش در مشهداردهال کاشان به خاک سپرده شدند.

مراسم سنتی، مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال کاشان یکی از کهن‌ترین و قدیمی‌ترین آیینهای سنتی مذهبی و ملی ایران است که همه ساله در دومین جمعه مهرماه به منظور بزرگداشت و یادآوری خاطرات شهادت حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) درخطه مشهد اردهال کاشان که در ۴۵ کیلومتری شمال غربی کاشان قرار دارد با حضور انبوه عزاداران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز