خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مخابرات مطالبات خود را از شرکت‌ها بگیرد و خرج کارکنان کند/ حق بیمه پرسنل با تاخیر به حساب تامین اجتماعی واریز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۹۴۷

رئیس انجمن صنفی کارکنان مخابرات استان قم بر لزوم پرداخت بدهی شرکت‌ها به مخابرات تاکید کرد و گفت: باید منافع جمعی کارکنان بیشتر دیده شود.

میثم باقری (رئیس انجمن صنفی کارکنان مخابرات استان قم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از نامه اخیر تشکل متبوع خود خطاب به مدیرعامل مخابرات ایران خبر داد و گفت: بحث اصلی این است که شرکت مخابرات با شرکت‌های خصوصیِ ارائه‌دهندگان ارتباطات ثابت، قراردادها و مراودات مالی دارد. این شرکت‌ها از مخابرات، خدماتی دریافت می‌کنند و در قبال آن، هزینه می‌پردازند و بخشی از درآمد شرکت مخابرات از همین راه است. منتها اخیراً مدیرعامل مخابرات دستوراتی را در رابطه با تعامل با این شرکت‌ها به استان‌ها و مدیران مناطق داده مبنی بر اینکه وصول مطالبات از شرکت‌ها به گونه‌ای باشد که هیچگونه اخلال یا توقف در سرویس‌دهی به مشترکان نهایی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: قبل از هر چیز ما با این سیاست متناقض مشکل داریم؛ مشترکان اصلی خود مخابرات اگر بدهی خود را نپردازند، هم تلفن ثابت و هم اینترنت آن‌ها قطع می‌شود اما شرکت‌ها که بدهی انبوه به مخابرات دارند، قرار نیست هیچگونه اخلالی در خدمات‌رسانی به آن‌ها به وجود بیاید؛ ما با قطع خدمات‌رسانی به مشترکان عادی مخابرات در این دوران بحران کرونا که آموزش مجازی شده و بسیاری از طبقات مردم، شغل خود را از دست داده‌اند، مخالفیم و معتقدیم مخابرات بایستی در قبال مشترکان خود تساهل بیشتری به خرج دهد.

بحث بعدی، مطالبات کارکنان است؛ باقری می‌گوید: اکنون بدهی شرکت‌ها به مخابرات، تجمیع و انباشته شده؛ این درحالیست که در استان قم، شرکت مخابرات با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کند؛ مالیات کارکنان از حقوق آن‌ها کسر شده اما پرداخت نشده؛ حق بیمه کارکنان (هفت درصد سهم کارگر) از حقوق کارکنان کسر می‌شود اما با دو ماه تاخیر به حساب تامین اجتماعی واریز می‌شود؛ در این شرایط، دفترچه‌های درمانی کارکنان بی‌اعتبار می‌شود و نمی‌توانند از خدمات درمانی بیمه پایه و به تبع آن، خدمات درمانی بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند.

به گفته او، شرکت مخابرات باید ارائه خدمات به شرکت‌های خصوصی را منوط به دریافت مطالبات انباشته خود کند و این نقدینگی را در راه مطالبات کارکنان که جزو دیون ممتازه کارفرماست، صرف نماید.

باقری اضافه می‌کند: با توجه به مشکلات کارکنان ازجمله پرداخت نامنظم حقوق، پرداخت با تاخیر حق بیمه و پرداخت با تاخیر حق بیمه تکمیلی، جدیت بیشتری از جانب مسئولان برای وصول مطالبات از شرکت‌ها لازم است و امیدواریم مسئولان مخابرات به این مهم توجه کرده و مطالبات مزدی کارکنان خود را در اولویت اول قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز