خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق برای نوبتی‌کاری

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۵۱۸

به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا، کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق خواستار نوبتی کردن حضور کارگران در ناحیه ریلی کرمان به زاهدان شدند.

تعدادی از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۲۷۰ کارگر پیمانکاری هستیم که در شرایطِ افزایش آمار مبتلایان به کرونا با فشار کارفرما هر روز مجبور به حضور در محل کار خود هستیم این درصورتی است که مسئولان شرکت و کارکنان اداری یک روز درمیان سر کار حاضر می‌شوند.

این کارگران افزودند: ما کارگران از ترس اخراج ناچاریم برای تامین مایحتاج زندگی سر کار حاضر شویم. در این اوضاع؛ منطقی‌ترین کار رعایت پروتکل‌های بهداشتی است اما درآمد ما کفاف خرید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را نمی‌دهد.

کارگران ابنیه فنی جنوب شرق گفتند: هر ماه بخشی از درآمد ماهانه حداقلی خود را که آن‌هم با تاخیر یک الی دو ماهه پرداخت می‌شود، به خرید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده اختصاص می‌دهیم. همچنین با وجود انجام روزانه بیش از ۱۰ ساعت کار در خطوط ریلی مناطق کویری سیستان و کرمان، رمقی برای رعایت حداقل‌های بهداشتی نداریم. در میان ما هستند کارگرانی که در این مدت به دلیل ابتلا به کرونا همه داشته‌های مالی خود را برای معالجه خود یا خانوادهایشان خرج کرده‌اند و منظر دریافت حقوق هستند.

آن‌ها افزودند: شرکت‌های طرف قرارداد تمهیدات قابل قبولی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا انجام نمی‌دهند. از طرفی گران بودن لوازم بهداشتی موجب شده که کارگران نتوانند خودشان اقلام بهداشتی را تهیه کنند.

کارگران ابنیه فنی جنوب شرق در ادامه گفتند: یکی از مکان‌های پرخطر سوار شدن بر درزین یا قطار کوچک است. در هر ایستگاه حدود ۲۰ کارگر برای انجام تعمیرات ریل‌ها و بازرسی آن‌ها بدون هیچ امکانات پیشگیرانه‌ای سوار درزین می‌شوند، اما باید پرسید آیا داخل درزین هیج خطری متوجه کارگران نیست؟ چطور در سایر مکان‌ها وقتی تجمع چند نفر خطرساز است با این‌وجود کسی به فکر کارگران ابنیه فنی راه‌آهن که در شرایط سخت و فشرده بدور از چشم همگان کار می‌کنند، نیست.

این کارگران اظهار داشتند: ما مسیرهای طولانی را بین خطوط راه‌آهن طی می‌کنیم و تعمیرات ریل و شکستگی‌ها را انجام داده و حوادث در کمین قطارها را دور می‌کنیم. ما در شرایط عادی نیز همواره در معرض بیماری هستیم اما الان انتظار داریم مسئولان راه‌آهن دستورالعمل دورکاری و نوبتی کردن حضور کارگران ابنیه فنی را سریع‌تر صادر و ابلاغ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز