خبرگزاری کار ایران

ادامه سرکوب حق اعتراض در بلاروس/ بلاروس باید به کنوانسیون‌های ۹۸ و ۸۷ پایبند باشد

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۷۴۵

سرکوب‌ها و تهدیدهای مقامات بلاروس، علیه کارگران و اتحادیه‌های کارگری این کشور همچنان ادامه دارد. دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های صنفی (ITUC) می‌گوید: بلاروس باید به کنواسیون‌های ۹۸ و ۸۷ پایبند باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین‌المللی کار فرانسه، تعداد افرادی که در حرکت اعتراضی کارگران شرکت کرده‌اند، بسیار زیاد است. فقط ۱۰۰ هزار نفر، در «مینیسک» پایتخت بلاروس به جمع کثیر معترضان ملحق شدند. اگرچه سرکوب معترضان در بلاروس از سوی دولت‌مردان همچنان ادامه دارد با این حال کار در کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ در حمایت از  اعتراضات کارگری متوقف شده است. بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای کوچک نیز با هدف همبستگی و همراهی با این حرکت اعتراضی، فعالیت‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

دولتمردان بسیاری از فعالان اتحادیه‌های کارگری را با هدف کنترل اوضاع دستگیر کرده‌اند. مقامات این کشور برای جلوگیری از گسترش اعتراض‌ها در محل اشتغال فعالان کارگری، فعالان اتحادیه‌های کارگری را دستگیر کرده‌اند.

«شارون بارو» دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری می‌گوید: بر اساس قوانین بین‌المللی، مردم تمامی کشورها حق اعتراض دارند و تمامی دولت‌های جهان باید به این حق احترام بگذارد.

وی ادامه داد: نکته مهم‌تر این است که بلاروس کنواسیون‌های ۸۷ و ۹۸ سازمان بین‌المللی کار را پذیرفته است. کنوانسیون شماره ۸۷ سازمان بین‌المللی کار درباره «آزادی اجتماعات و حمایت از حق سازماندهی»، در سی‌ و یکمین اجلاس کنفرانس بین‌المللی کار در سان‌فرانسیسکو تصویب شد. مقاوله‌نامه ۹۸ نیز درباره اجرای حق تشکل‌یابی و مذاکره دست جمعی است.

دبیرکل کنفدراسیون اتحادیه جهانی بازرگانی افزود: آزادی اجتماعات کارگری، منوط به آزادی اعتراض‌ها است. ما از مقامات بلاروس می‌خواهیم دست از سرکوب ملت خودشان بردارند و حقوق اساسی آنها را ضایع نکنند. بیان تصمیمات و مطالبات بدون واهمه از سرکوب شدن، از سوی مقامات دولتی، یکی از حقوق اساسی مردم بلاروس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز