خبرگزاری کار ایران

در جوابیه وزارت بهداشت مطرح شد؛

پیشنهاد افزایش سهم غیرپزشکان ارائه شده/ خواستار اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۸۱۲

وزارت بهداشت در پاسخ به خبر ایلنا اعلام کرده این وزارتخانه خواستار افزایش سهم غیرپزشکان از کارانه‌ها و اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزارت بهداشت در پاسخ به مطلب مندرج در تاریخ 10 آبان‌ماه 99 با عنوان «ناکافی بودن پرستاران دلیل افزایش موارد مرگ/ 70 بودجه مطالبات کادر درمان سهم پزشکان است/ توزیع منابع در وزارت بهداشت ضعف‌های جدی دارد»، پاسخی ارسال کرده که متن آن به شرح زیر است:

موضوع کمبود نیروی پرستاری از جدی‌ترین مشکلات نظام سلامت و از چالش‌های پیش روی این نظام می‌باشد و با عنایت به توسعه تخت‌های بیمارستانی در سالیان اخیر این مشکل همچنان باقی است و با شروع همه‌گیری کووید 19 افزایش نیز یافته است. لازم به ذکر است رفع این معضل جزو اولویت‌های اساسی این معاونت در سال‌های متمادی بوده و بارها نیز از مراجع مختلف پیگیری و مورد تاکید قار گرفته است. البته اقدامات خاصی در خصوص جذب و بکارگیری نیروی پرستاری انجام شده  است (نظیر دادن مجوزهای استخدام، جذب نیروی شرکتی و ...) که عموما نیاز دانشگاه / دانشکده‌های مختلف را اندکی مرتفع نموده است و برای تامین کادر پرستاری با ثبات نیاز به تداوم این اقدامات است که همکاری همه‌جانبه مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و سازمان امور استخدامی را می‌طلبد.

در خصوص توزیع سهم کارانه‌ها نیز طبق دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان غیر پزشک، سهم کارکنان غیر پزشک (که کادر پرستاری نیز جزیی از آن است) حدود 27.5 درصد از 90 درصد جزء حرفه‌ای پزشک است. در همین راستا پیشنهاد افزایش سهم کارکنان غیرپزشک تا 33.5 درصد توسط این معاونت ارائه شده است که هنوز توافقی در این خصوص به وجود نیامده است همچنین درخواست اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ارائه شده که با اجرای آن امکان تحقق عدالت در پرداخت‌ها وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز