خبرگزاری کار ایران

جزئیات برنامه‌های سالروز تصویب قانون کار در قزوین+راه‌های ارتباطی

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۴۶۹

دبیر خانه کارگر قزوین در آستانه سالروز تصویب قانون کار برنامه‌ها و اهداف این روز را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیدعلی کریمی با اشاره به برنامه‌های ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار، اهداف و زمان آن، گفت: مراسم سالروز تصویب قانون کار امروز ساعت ۱۳تا ۱۳:۳۰ با حضور برخی تشکل‌های کارگری ویژه اعضای خانه کارگر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گفته کریمی؛ تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین و موثرترین قوانین عادی کشور بوده که در جهت تعیین، تامین و تضمین حقوق، حدود و امتیازات و متقابلا وظایف و تکالیف (نیروی کار ملی) و در راستای تحقق اهداف بلند نهضت و نظام مقدس اسلامی تدوین و تصویب شده است.

وی در تشریح اهداف برگزاری مراسم سالروز تصویب قانون کار، گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این روز مهم حمایت از این قانون و اجرا مواد و مفاد اجرا نشده آن است. متاسفانه در ۳۰ سالی که از زمان تصویب قانون کار می‌گذرد، دست‌کم ۶۰ درصد از مفاد این قانون اجرا نشده است، در خصوص وضعیت اجرای قانون کار در هشت سال اخیر گفت: در این سال‌ها به دلیل سیاسی کاری‌های مسئولان وقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل‌هایی این وزارتخانه تنها به محدودیت بیشتر فعالیت‌های صنفی کارگری منجر شد.

کریمی افزود: بدین منظور برنامه‌هایی را با مشارکت همه ذینفعان و با هدف ارج نهادن به قانون کار در این روز مهم با همکاری فعالان کارگری استان در دست اجرا داریم و مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار به صورت مجازی برای اعضا برگزار می‌شود.

این فعال کارگری در قزوین، خاطرنشان کرد: تشکیلات خانه کارگر قزوین بنا بر رسالت و ماموریت‌های محوله، هر سال در سطح استان نسبت به بزرگداشت ۲۹ آبان از طریق برگزاری رویدادهای مختلف برای کارگران واحدهای صنعتی و خدماتی اقدام می‌کند.

او از تمام تشکل‌های کارگری خواست که با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی این مراسم را به صورت مجازی باشکوه برگزار کنند. وی از مسئولان نیز درخواست کرد برای شنیدن مشکلات کارگران شاغل و بازنشسته استان در مراسم مجازی سالروز تصویب قانون کار شرکت کنند تا برای مشکلات آنها چاره‌اندیشی کنند.

کریمی در ادامه توضیح داد: در سال جاری با درنظر گرفتن شرایط موجود و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه ریزی‌هایی لازم به عمل آمده تا بزرگداشت این روز بزرگ، از طریق فضای مجازی و به صورت غیرحضوری انجام شود.

وی همچنین توضیح داد: کارگران و خانوادهای عضو خانه کارگر می‌توانند به صورت رایگان در بستر فضای مجازی از برنامه‌ها استفاده کنند.

راه‌های ارتباطی برای شرکت در رویدادها و جلسات به شرح زیر است:

https://b2n.ir/696054

https://www.skyroom.online/ch/kanoun

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز