خبرگزاری کار ایران

کرونا تهدیدی برای کارگران آفریقایی/ فقدانِ "امنیت شغلی" خطرات را تشدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۲۴۳

شرایط امنیت شغلی کارگران مناطق غربی و مرکزی آفریقای جنوبی پایدار نیست و این کارگران با بحران‌های اقتصادی و بهداشتی بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از اتحادیه بین‌المللی کارگران ساختمانی و صنایع چوب، گسترش کرونا در جهان، مشاغل پرخطر در نواحی غربی و مرکزی قاره آفریقا را افزایش داده است. در این میان؛ کارگرانی که به مشاغل پرخطر مشغول به کار هستند، خطر ابتلا به ویروس کرونا آنها را بیشتر تهدید می‌کند و احتمال ابتلای کارگران مشاغل پرخطر نسبت به کارگران صنوف دیگر بیشتر است.

اخیرا اتحادیه بین‌المللی کارگری کارگران ساختمانی و صنایع چوب، وضعیت کارگران مناطق غربی و مرکزی قاره آفریقا را مورد ارزیابی قرار داد.ه است اعضای این اتحادیه تاثیر ویرانگر کووید 19 روی معیشت و کیفیت زندگی کارگران این مناطق را بررسی کرده‌اند.

اتحادیه بین‌المللی کارگران ساختمانی و صنایع چوب همچنین سمیناری را به صورت مجازی با کمک کنفدراسیون مرکزی اتحادیه‌های صنفی شاخه صحرای بزرگ آفریقا در دهم نوامبر برگزار کرد. اتحادیه‌های کارگری شرکت‌کنننده در این سمینار همگی باور داشتند، کرونا کارگران مشاغل پرخطر را تهدید می‌کند ولی شرایط کارگران در مناطق غربی قاره آفریقا اسفبارتر است.

اعضای اتحادیه‌های شرکت‌کننده توضیح دادند: کارگران مناطق غربی و مرکزی افریقا تحت پوشش حمایت‌های اجتماعی نیستند و امنیت شغلی آنها بسیار ناپایدار است. این شرایط آنها را با بحران‌های اقتصادی و بهداشتی فراوانی روبرو کرده است.  

سازمان بین‌المللی کار با هدف کمک به اتحادیه‌های کارگری، متخصصان ارشد خود را برای بررسی وضعیت کارگران به این منطقه فرستاده است تا وضعیت کارگران آفریقایی را ارزیابی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز