خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری «آبژدان اندیکا» ۲۰ ماه دستمزد معوقه دارند

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۱۳۱

کارگران شهرداری «آبژدان اندیکا» در استان خوزستان حدود ۲۰ ماه دستمزد پرداخت نشده، دارند.

جمعی از کارگران شهرداری آبژدان اندیکا در استان خوزستان در تماس با خبرنگار ایلنا، از حدود ۲۰ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.

به گفته این کارگران؛ در شهرداری آبژدان حدود ۵۰ نفر در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند که حدود ۲۰ ماه دستمزد پرداخت نشده دارند. علاوه بر حقوق، از ابتدای سال جاری مطالبات بیمه‌ای ما به تامین اجتماعی پرداخت نشده و ما به همراه خانواده‌هایمان در زمینه دریافت خدمات درمانی از بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی دچار مشکل شده‌ایم.

به گفته کارگران؛ علارغم پیگیری‌های مکرر کارگران برای دریافت حقوق، مسئولان شهری پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های کارگران نمی‌دهند.

این کارگران که در بخش‌های خدمات و فضای سبز کار می‌کنند، در ادامه گفتند: کار می‌کنیم اما از دستمزد خبری نیست! در شرایط اقتصادی فعلی، حتی اگر کارگر دستمزد هم بگیرد، نمی‌تواند نیازهای ضروری خانوار را تامین کند چه برسد به ما که پرداخت دستمزدهایمان ماه‌ها به تعویق افتاده است.

طبق اظهارات این کارگران؛ یکی از منابع درآمدی شهرداری از راه دریافت ارزش افزوده است که این مبلغ ناچیز کفاف حقوق کارگران را هم نمی‌دهد از همین رو شهرداری ناچار است از درآمد عوارض اخذ شده‌ی شهری استفاده کند.

به گفته این کارگران؛ بخش دیگری از نگرانی آن‌ها گسترده شدن شیوع ویروس کرونا در شهر آبژدان اندیکا است. آن‌ها در این‌باره گفتند: در این روزهای پرخطر، مسئولان شهری نسبت به رعایت اصول محافظتی کارگران شهرداری در برابر کرونا کم‌توجه هستند.

آن‌ها تاکید کردند: با گذشت دو ماه از نیمه دوم سال انتظار داریم مسئولان موضوع معوقات مزدی کارگران شهرداری آبژدان اندیکا را پیگیری کنند.

شهرام‌ ورناصری (شهردار آبژدان اندیکا) با تایید معوقات ۲۰ ماهه کارگران گفته است: شهرداری آبژدان به دلیل کمبود منابع مالی امکان پرداخت حقوق کارگران را ندارد، به همین دلیل از همه مسئولان و نهادهای مرتبط استانی در خواست کمک و چاره‌اندیشی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز