خبرگزاری کار ایران

کارگران آبفار خوزستان خواستار پیگیری مطالبات صنفی خود شدند

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۱۰۵

صبح امروز (یکشنبه ۲۷ آبان) جمعی از کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان برای پیگیری مطالبات صنفی خود، دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و عدم پرداخت چند ماهه حقوق خود، مقابل ساختمان آب و فاضلاب تجمع کردند.

این کارگران گفتند: مطالبات صدها نفر از کارگران شبکه آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان چند ماه است پرداخت نشده و ما بارها خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود بوده‌ایم.

آن‌ها افزودند: تاکنون به مشکل ما رسیدگی نشده و در سال‌های اخیر دریافت منظم حقوق به دل‌مان مانده است.

یکی از کارگران معترض گفت: جدا از معوقات مزدی، ما در زمینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی نیز دچار مشکلاتی هستیم به همین دلیل برای تامین نیازهای درمانی خود و خانوادهایمان با مراجعه به مراکز آزاد متحمل هزینه‌های هنگفتی بایت ویزیت و هزینه دارو و سایر خدمات می‌شویم.

طبق اظهارت وی؛ با ادغام آبفای شهری و روستایی استان خوزستان، مدیریت جدید حاضر به پذیرش پرداخت مطالبات قدیمی ما کارگران نمی‌شود و ما کارگران همچنان بلاتکلیف هستیم.

او گفت: از دیگر مشکلات کارگران پرداخت عیدی کارمندی به کارگران پیمانی و طرحی آب و فاضلاب روستایی است که خلاف قانون است.

به گفته وی؛ کارفرما در هر سال در پرداخت حق عیدی با فرمول کارگری (حداقل دو برابر دستمزد کارگران) کوتاهی می‌کند و عیدی کارگران را به شیوه کارمندان محاسبه می‌کند، این در حالی است که کارگران از مزایای کارمندی بی‌بهره‌اند.

این کارگر به نمایندگی از همکاران خود گفت: بدون شک قبول چنین شرایطی از روی ناچاری است و کماکان شرمنده زن و فرزندان خود هستیم.

او در خاتمه تصریح کرد: میانگین سوابق کاری هر یک از کارگران ۱۵ سال تا ۲۵ سال است و در بین کارگران، کسانی هستند که با سوابق بالای ۲۸ سال در آستانه بازنشستگی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز