خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تامین اجتماعی:

سازمان تامین اجتماعی خانه کارگران است

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۷۳۶

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان خانه کارگران است، گفت: فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و سازمان تامین اجتماعی، دغدغه مشترکی برای خدمت‌رسانی به جامعه کارگری دارند و این امر زمینه‌ساز همکاری مشترک است.

به گزارش ایلنا، مصطفی سالاری امروز دوشنبه در جلسه با اعضای هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی بر لزوم تبادل‌نظر مستمر سازمان تامین اجتماعی و تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضا و هیات رئیسه فراکسیون کارگری تاکید کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در کوتاه‌مدت مشکلی برای ایفای تعهدات و استمرار و تامین منابع برای خدمت نداشته و ارزیابی‌ها حاکی از اولویت برخی تغییرات در سازمان تامین اجتماعی است.

وی ادامه داد: بیمه حمایتی جهت گسترش پوشش تامین اجتماعی یک اقدام ارزنده است، اما اگر با تامین منابع متناسب و دائمی همراه نباشد، سازمان شاهد جابجایی منابع در بین اقشار تحت پوشش خواهد بود که شرعا و اخلاقا صحیح نیست.

سالاری افزود: در شرایط کنونی، پوشش بیمه‌ای که از منابع مردمی تامین می‌شود و پوشش حمایت دولت، نوعی تبعیض ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در مشاغل سخت و زیان‌آور نیز اصل قانون و انگیزه اولیه تصویب و اجرای این قانون صحیح است، اما نحوه تصویب قانون و رویه اجرا به گونه‌ای است که برخی اصناف و اقشاری که حقیقتا مستحق نیستند، از این مزایا برخوردار و سازمان شاهد نوعی تبعیض و یا سوء استفاده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بازنشستگی برخی در سنین ۴۰ سالگی و کمتر براساس قانون مشاغل سخت و زیان آور، گفت: در سراسر دنیا سن اشخاص، (نه سنوات کار) ملاک بازنشستگی است و با کار بیشتر، حقوق بازنشستگی نیز افزایش می‌یابد.

سالاری اصلاح برخی قوانین و رویه‌های جاری سازمان تامین اجتماعی را هم نیازمند همفکری و مشورت نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: شماری از صندوق‌های بازنشستگی از بودجه دولت استفاده می‌کنند و دولت به سختی این هزینه را تامین می‌کند و اگر تامین اجتماعی نیز همانند دیگر صندوق‌ها باشد، دولت توان پرداخت حقوق را نخواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت نگاه بلندمدت و آینده‌نگر به منظور ایجاد تغییرات بنیادین در برخی قوانین تامین اجتماعی، گفت: باید این مسائل برای آینده کشور حل شود.

به گفته وی، سازمان برای میان‌مدت و بلندمدت این صندوق دغدغه‌مند و باید به فکر آینده این سازمان و جامعه کارگری بود.

علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: فراکسیون کارگری از فعالترین و پرتعدادترین فراکسیون‌های مجلس است و با ۱۸۰ عضو، اهمیت کارگران را برای مجلس نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی از مباحث مهم برای جامعه کارگری است، افزود: مطالبات جامعه کارگری متنوع است و حقوق و معیشت و آموزش و ایمنی محیط کار و روابط کار و تامین اجتماعی را دربرمی‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به برخی از انتقادات در رابطه با این سازمان گفت: مجلس شورای اسلامی احیای شورای عالی تامین اجتماعی را پیگیری می‌کند.

بابایی کارنامی در بخش دیگری از سخنان خود نیز با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به سازمان تامین اجتماعی در زمان بررسی بودجه‌های سالیانه کشور تصریح کرد: در بودجه سال آینده نهایت همکاری و کمک به سازمان تامین اجتماعی در دستور کار است و انتظار خدمات بیشتر و توسعه خدمات به جامعه نیز وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز