خبرگزاری کار ایران

فروش ۵ درصد از سهام هپکو به کارگران و بازنشستگان/ نگرانی کارگران از واگذاری‌های مکرر

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۹۱۲

قرار است پنج درصد از سهام هپکو اراک به کارگران و بازنشستگان آن واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از واگذاری بخش اعظم سهام هپکو به سازمان تامین اجتماعی در تیرماه، تا حدودی وضعیت این کارخانه صنعتی و قدیمی بهبود یافته است؛ حالا چراغ تولید در هپکو روشن است (گرچه به دلیل نگرانی‌های کارگران بابت واگذاری مجدد، این چراغ سوسو می‌زند و خیلی پرنور نیست) و کارگران دستمزدهایشان را تقریباً به موقع دریافت می‌کنند.

حالا قرار است پنج درصد سهام هپکو به کارگران و بازنشستگان این کارخانه واگذار شود. از قرار، تعداد ۵۸۰ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۸۵ سهم شرکت هپکو در قالب سهام ترجیحی به کارگران و بازنشستگان این شرکت فروخته می‌شود.

این پنج درصد، سهام دولت است که براساس مصوبه هیات واگذاری و آیین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، ۵ درصد سهام دولت در شرکت تولید تجهیزات سنگین – هپکو در قالب سهام ترجیهی به کارکنان شاغل و بازنشسته این شرکت و عرضه می‌شود.

اما کارگران نگرانی‌های مهمتری دارند؛ می‌گویند مهمتر از واگذاری پنج درصد سهام دولت، روشن ماندن چراغ تولید در هپکو است. ما درخواست داریم دیگر هپکو را به بخش خصوصی واگذار نکنند.

در لایحه رد دیون دولت به تامین اجتماعی آمده است که سازمان باید تا پایان سال، همه سهام دریافتی هپکو به جز ۱۷ درصد را واگذار نماید؛ حالا کارگران می‌گویند: ما نمی‌خواهیم این واگذاری مجدد اتفاق بیفتد؛ بعد از واگذاری، به احتمال زیاد دوباره مشکلات تولیدی رخ خواهد داد و کارخانه به اغما فروخواهد رفت.

کارگران می‌گویند: بگذارند تولید در هپکو رونق بگیرد؛ با واگذاری‌های مکرر، همه چیز را خراب نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز