خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی برای دومین سالگرد همکاران سابق خود نوشت:

کارِ جان برای کارگران

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۶۲۴

دکتر سیدتقی نوربخش و عبدالرحمن تاج‌الدین با خصوصیات انسانی مشترک در کنار هم به دیدار حق شتافتند. با جان برای جامعه کارگری کار می‌کردند و در راه کار برای کارگران هم جان باختند.

به گزاش ایلنا، علی ربیعی (سخنگوی دولت) به مناسب سالروز درگذشت دکتر نوربخش و مرحوم تاج الدین یادداشتی نوشت.

متن یادداشت علی ربیعی به شرح زیر است:

دو سال از آسمانی شدن دوستان نزدیکم دکتر سیدتقی نوربخش، پزشکی انسان و عبدالرحمن تاج‌الدین کارگری شرافتمند که در تصادفی مرگبار حین خدمت به بازنشستگان و در ماموریت کاری، شهید خدمت شدند، گذشت. سوگی که برای جامعه کارگری دریغ بسیار به همراه داشت.

دکتر نوربخش تنها یک رییس سازمان نبود بلکه باید از او به عنوان انسانی اخلاق مدار نام برد که با نگاهی حرفه‌ای به تامین اجتماعی، در تلاشی مداوم برای بهینه‌سازی وضعیت بازنشستگان بود. او آمیزه‌ای از شرافت، انسانیت، تعهد پزشکی، وفاداری و تخصص بود که همواره دغدغه کارگران را داشت. ساده می‌زیست و در جنوب شهر، بیماران نیازمند را به رایگان درمان و حمایت می‌کرد و در آخر هم در راه خدمت به کارگران و بازنشستگان جان باخت.

عبدالرحمن تاج الدین را نیز از دیرباز می‌شناختم. این آشنایی به اوایل دهه ۶۰ بازمی‌گردد. تاج‌الدین با مزین بودن به صفاتی ارزشمند همچون  داشتن دغدغه معیشت کارگران، صداقت و وفاداری، معتمد کارگران و نماینده‌ آنها در اصفهان بود و این اعتماد پشتوانه‌ای بود تا در یک دوره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شود‌. تاج‌الدین فعال کارگری و کارگر  شرافتمندی بود که از تشکل‌های کارگری تا وزارت و سازمان در  کنار هم بودیم. زندگی ساده‌اش پر از صمیمیت و به معنای واقعی کلمه کارگری بود.

این دو با خصوصیات انسانی مشترک در کنار هم به دیدار حق شتافتند. با جان برای جامعه کارگری کار می‌کردند و در راه کار برای کارگران هم جان باختند.

غم فقدان این دو یار دیرین همچنان بر دوش جامعه کارگری سنگینی می‌کند.

روحشان شاد و یادشان گرامی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز