خبرگزاری کار ایران

در شهرستان رباط کریم اتفاق افتاد؛

صف‌های طولانی و مراجعه مکرر متقاضیان بیمه بیکاری/ دفترچه درمانی بیکاران مشمول دریافت خدمات نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۳۵۰

جمعی از افرادی که برای انجام امور اداری دریافت حقوق بیکاری به شعبه تامین اجتماعی رباط کریم مراجعه کرده‌اند، از چند ماه سرگردانی، مراجعه چندباره و ایستادن در صف‌های طولانی خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از افرادی که برای انجام امور اداری دریافت حقوق بیکاری به شعبه تامین اجتماعی رباط کریم مراجعه کرده‌اند، هنوز برای دریافت بیمه خود سرگردان هستند.

عموم این افراد در دوران اشتغال از استان‌های دیگر و شهرستان‌های همجوار تهران به رباط کریم مهاجرت کرده بودند و حالا ناچار هستند که از محل اقامت خود در لرستان، زنجان، کرج و… به شعبه تامین اجتماعی این شهرستان مراجعه کنند. 

آن‌ها می‌گویند با وجود اینکه در دو هفته آینده کشور از لحاظ شیوع کرونا، وضعیت خطرناکی را به خود می‌گیرد، از ساعت ۵ صبح به شعبه تامین اجتماعی رباط کریم مراجعه می‌کنند و در صف منتظر می‌مانند. با این حال به دلیل اینکه روال اداری بیمه بیکاری کند پیش می‌رود، کارکنان شعبه به آن‌ها اعلام می‌کنند که باید در روزهای آینده، با در دست داشتن مدارک، مراجعه کنند. 

این گروه از بیکاران از ماه‌ها پیش مدارک خود را بارگذاری کرده‌اند و تایید آنها را از کارشناسان تامین اجتماعی و وزارت کار دریافت کرده‌اند؛ اما از چند ماه پیش پیامک‌هایی با این مضمون که باید به صورت حضوری مدارک خود را به شعبه تامین اجتماعی مربوطه ببرند، برای آنها ارسال شده است. 

غالب این افراد از اسفند ماه سال گذشته و فرودین به بعد بیکار شده‌اند. با وجود اینکه برخی از آنها بیشتر از ۶ ماه است، که مدارک خود را وارد سامانه کرده‌اند؛ اما تاکنون ریالی از بابت مقرری بیکاری دریافت نکرده‌اند. 

دفترچه بیمه‌های این بیکاران هم با وجود اینکه تا سال ۱۴۰۱ تمدید شده است، اما مشمول ارائه خدمات درمانی نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز