خبرگزاری کار ایران

بیکاری ۸۰ کارگر صنایع بهداشتی ایران «بوژنه» با انتقال کارخانه

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۳۳۵

برخی کارگران از بیکاری حدود ۸۰ نفر از همکاران خود در کارخانه صنایع بهداشتی ایران «پوژنه» واقع کیلومتر ۵ جاده اهواز، خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران بیکار شده کارخانه صنایع بهداشتی ایران "پوژنه" گفتند: در این واحد تولیدی حدود ۷۰ تا ۸۰ کارگر مشغول به کار بودند که در روز‌های گذشته همزمان با انتقال تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه به اصفهان، از کار بیکار شدند.

این کارگران اظهار داشتند: کارفرما کارخانه را به مرور از اهواز به منطقه‌ای در اصفهان به یک شرکت تولیدکننده محصولات بهداشتی و آرایشی دیگر منتقل کرده است، به همین دلیل کارگرانی که دیگر در شرکت پوژنه کاری برای انجام دادن نداشتند، شغل خود را از دست دادند.

این منابع کارگری از تلاش کارگران بیکار شده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری و بازگشت به کار خبر داده‌اند. آنها اظهار داشتند: بعد از ۱۶ تا ۲۰ سال سابقه کار در این کارخانه؛ فرصت شغلی جدیدی برایمان وجود ندارد.

این کارگران همچنین گفتند: این واحد تولیدی که از دو بخش تولید بطری و تولید مواد بهداشتی تشکیل شده بود پیش از تعطیلی هیچ مشکلی در زمینه تولید و فروش محصولات تولیدی خود نداشت اما در چند مرحله کارگران را به مرخصی اجباری فرستاد و فقط چند کارگر برای چند کارگر برای انبارگردانی و آماده کردن لیست اقلام کارخانه نگه داشته می‌شدند.

این کارگران که نگران وضعیت شغلی خود هستند، همچنین مدعی‌اند: با وجود آنکه همه مسئولان استانی در جریان انتقال این کارخانه قدیمی به اصفهان هستند اما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

طبق اظهارات این کارگران؛ در آخرین پیگیری‌هایی که برای حل مشکلات کارخانه با کارفرما انجام شده، پاسخ روشنی ازسوی کارفرما برای مشخص شدن وضعیت شغلی‌ کارگران داده نشده است.

آنها در خاتمه تصریح کردند: امیدواریم دولت تمهیداتی بی‌اندیشد تا امنیت شغلی کارگران در واحدهای تولیدی و صنعتی ضمانت داشته باشد.

احمد شجیراتی (معاون روابط کار اداره کار خوزستان) با تایید بیکاری کارگران شرکت بهداشتی بوژنه و انتقال کارخانه به شرکتی در اصفهان گفته است: بیکاری این کارگران در نتیجه فروش خطوط تولیدی شرکت پوژنه به شرکت گلرنگ در اصفهان اتفاق افتاده است که در روزهای گذشته حدود ۷۰ تا ۸۰ کارگر آن برای مشخص شدن وضعیت شغلی و دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار شرق اهواز مراجعه کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز