خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه رابطین و فعالان امور اعضای خانه کارگر مازندران

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۶۷۳

جلسه رابطین و فعالان امور اعضای خانه کارگر مازندران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در جلسه امور اعضاء و رابطین خانه کارگر مازندران که هر روزه با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می‌شود، گزارش فعالیتهای تشکیلات کارگری و نقد و بررسی معضلات جامعه کارگری توسط فعالان به مدت یک ساعت به بحث گذاشته می‌شود. 

در این جلسه، نصرالله دریابیگی، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، گزارشی از عملکرد خانه کارگر به سمع و نظر فعالان رسانید و گفت: خانه کارگر تشکل مادر همه نهادهای کارگری و بازنشستگی است. 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت حزب جمهوری اسلامی، فعالان کارگری ایران در قالب خانه کارگر توسط عناصر دلسوز ، خدوم و حامی محرومین و مستضعفین با فعالیت‌های تشکلاتی آشنا شدند و با خرد جمعی عامل اصلی تدوین و تصویب قانون کار شدند. 

دریابیگی در ادامه گفت: در آستانه ٢٩ آبان سالروز تصویب قانون کار باید یاد و خاطرات حضرت امام خمینی (ره) و خادم بی‌ادعای جامعه کارگری سعید فقید مرحوم سرحدى زاده را که حق بزرگی بر همه ایرانیان بویژه کارگران ایران اسلامی داشت، گرامی بداریم. 

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، افزود: با درایت مرحوم سرحدیزاده، قانون کار تصویب شد. در فصل ششم این قانون تشکل‌های صنفی به رسمیت شناخته شدند. پس از تصویب قانون کار، نقطه عطف حرکت و پیدایش فعالیت‌های نهادها و تشکل‌های کارگری و بازنشستگی، جهت استیفای حقوق حقه کارگران و تحقق عدالت اجتماعی، رقم خورد. 

مسئول کانون بازنشستگان مازندران در ادامه، گفت: فعالیتهای انجمن‌های اسلامی، شوراهای اسلامی کار، انجمن‌های صنفی، مجمع نمایندگان کارگری، کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران، اتحادیه امکان و اسکان و حضور نمایندگان قانونی کارگران در مجامع قانونی و بین المللی، مدیون زحمات، پیگیری و فداکاری بزرگانی چون مرحوم سرحدی زاده، حسین کمالی، علیرضا محجوب و علی ربیعی در قالب تشکیلات حامی به حق محرومین و کارگران، خانه کارگر است. 

عضو کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی کشور خاطرنشان ساخت: کارگران و بازنشستگان ایران اسلامی باید روز ٢٩ آبان سالروز تصویب قانون کار را برای ثبت تاریخ ایران جشن بگیرند و یاد و خاطرات همه بزرگان کشور از قبیل دولت، مقام معظم رهبری و دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی را با وحدت انسجام، اتحاد برای رسیدن به قدرت بزرگ اجتماعی سیاسی وصنفی گرامی بدارند.

عضو شورای اسلامی شهر قائم شهر، گفت: هوشیاری جامعه کارگری، هماهنگ عمل نمودن، قدر و منزلت نهادها و تشکل‌ها را دانستن در سایه آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، رمز موفقیت و دستیابی به حقوق حقه کارگران است. 

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال در یک ماه گذشته طرحی توسط کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به ظاهر حامی محرومین ولاکن در باطن کاملا «سیاسی» در خصوص توزیع کالابرگ الکترونیک از محل نقدینگی بودجه سازمان تامین اجتماعی در میان 60 میلیون نفر، ارائه شد. این طرح تنها با کار بموقع و با موضع‌گیری دبیر کل خانه کارگر و اتحاد و انسجام و یکپارچگی همه تشکل‌ها و نهادهای کارگری و بازنشستگی،  مورد تائید نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار نگرفت و با توجه به اینکه دولت بیش از 300 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، نظرات نمایندگان مجلس نسبت به اختصاص نقدینگی سازمان تامین اجتماعی کاملا عوض شد.

وی در پایان اعضای خانه کارگر و دیگر نهادهای کارگری و بازنشستگی را به اتحاد، انسجام، وحدت، دوستی و صمیمیت یکپارچگی برای رسیدن به قدرت سیاسی جهت تحقق عدالت اجتماعی و رفع تبعیض دعوت نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز