خبرگزاری کار ایران

تشکیل «بانک ملی اطلاعات استادکاران مهارتی» در دستور کار

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۶۹۴

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تشکیل «بانک ملی اطلاعات استادکاران مهارتی» را در دستور کار این سازمان قرار داده ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی اوسط هاشمی» رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشست مشترک توسعه همکاری‌های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: تشکیل «بانک ملی اطلاعات استادکاران مهارتی» در تمامی استان‌ها با شناسایی استادکاران و صاحبان سبک و مهارت در دستور کار ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای استانی قرار گرفته است. 

وی تصریح کرد: استادکارانی که در سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای سازمان فنی و حرفه‌ای کشور شرکت کنند در صورت احراز صلاحیت حرفه‌ای از «گواهی نامه مهارت با اعتبار جهانی» و درصورت تمایل می‌توانند مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای بگیرند. 

وی با بیان اینکه به جریان‌سازی ملی برای توسعه و توانمندسازی بخشی از جامعه در حوزه اماکن و بناهای تاریخی و فرهنگی نیاز داریم تا بتوانیم از طریق مهارت، در این زمینه اشتغال‌زایی داشته باشیم. 

هاشمی با تأکید بر این که توانمندسازی سرمایه‌های انسانی، اولویت اصلی نظام آموزشی کشور باشد، گفت: در حوزه بناهای تاریخی باید احیا و بازسازی، مرمت، صیانت و خلق و به تصویر کشاندن مهارت ایرانی را سرلوحه کار قرار دهیم. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به دنبال تخصصی کردن آموزش‌ها هستیم، افزود: آموزش را بین تمام شرکایی که مسئولیت آموزش و تخصص لازم را دارند، توزیع می‌کنیم. 

هاشمی در این نشست ایجاد «دپارتمان ملی فرش ایران» و «دپارتمان ملی آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی» رانیز اقدامی موثر برای احیای ارزش صنایع دستی و بناهای تاریخی عنوان کرد و گفت: برگزاری «مسابقه ملی مهارت مرمت بناهای تاریخی» و «مسابقه ملی مهارت فرش دستباف» در استان‌هایی که در این حوزه‌ها قطب هستند با هدف جهانی کردن این مسابقات تأکید کرد. 

وی با اعلام آمادگی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای سنجش مهارت قالی بافانی که توسط صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف معرفی می‌شوند، گفت: برای شرکت کنندگانی که مهارت و تخصص‌شان در سنجش، تأیید شود، گواهی نامه مهارت صادر می‌شود و در صورت نیاز به دوره آموزش تکمیلی برای ارتقای کیفیت کار معرفی می‌شوند. 

وی خطاب به نمایندگان صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: صندوق در حوزه کاری خود آسیب‌شناسی و نیازسنجی لازم را انجام دهد و مشخص شود که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه مرمت بناهای تاریخی به ویژه در حوزه توانمندسازی سرمایه‌های انسانی چه همکاریهایی می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز