خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری نیک شهر چهار ماه مطالبات مزدی طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۵۶۰

جمعی از کارگران شهرداری «نیک شهر» در استان سیستان و بلوچستان از چندین ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران مجموعه شهرداری «نیک شهر» در استان سیستان و بلوچستان گفتند که دست‌کم چهارماه دستمزد پرداخت نشده، دارند و بیمه آن‌ها نیز چندین ماه پرداخت نشده است.

این کارگران از افزایش میزان مطالبات مزدی خود در ماه‌های آینده ابراز نگرانی کردند و گفتند: مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های ما به وجود آورده است.

به گفته آنها؛ علیرغم اینکه مسئولان شهری از وضعیت مطالبات آن‌ها باخبرند اما تا این لحظه در خصوص پرداخت مطالبات مزدی کارگران مجموعه شهرداری نیک شهر اقدامی صورت نگرفته است.

کارگران می‌گویند: همکارانی در بخش خدمات شهرداری نیک شهر به صورت شب‌کار در سطح شهر فعالیت دارند که شرایط سخت و زیان‌آوری دارند.

کارگران این شهرداری در ادامه تاکید کردند: باتوجه به ماهیت فعالیت کارگران خدماتی و نیز شرایط آلودگی محیط کار، تمام کارگران خدماتی این واحد باید مشمول قانون «سختی کار» قرار بگیرند.

آنها با بیان اینکه شهرداری دچار کمبود منابع مالی است و نبود درآمد کافی و پایدار باعث شده تا شهرداری نتواند دستمزد کارگران و کارکنان شاغل در مجموعه خود را بپردازد، در ادامه تصریح کردند: کارگران علارغم اینکه به دلیل دریافت نکردن چندین ماه دستمزد دچار مشکلات معیشتی هستند اما با صبوری و نجابت همچنان در حال انجام خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

طبق اظهارات کارگران شهرداری نیک شهر؛ در اجتماعاتی که در روز‌های گذشته انجام داده‌اند، شهردار وعده یک ماه از معوقات مزدی آنها را داده است.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود؛ درآمد شهرداری بابت دریافت دو درصد سهم سوخت از سازمان شهرداری‌های کشور  که ماهانه پرداخت می‌شود، حدود ۱۰۰ میلیون تومان است این در حالیست که فقط برای پرداخت حقوق کارگران این مجموعه به حدود ۴۰۰ میلیون تومان نیازمندیم.

کارگران شهرداری نیک شهر با بیان اینکه در استان محروم سیستان و بلوچستان کار و زندگی می‌کنیم و توقع داریم مسئولان به مساله معیشت و پرداخت دستمزد کارگران رسیدگی کنند، گفتند: از شهردار در مقام کارفرمای اصلی انتظار داریم چاره‌ای برای تامین منابع مالی شهرداری و پرداخت دستمزد نیروی کار شهرداری بی‌اندیشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز