خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران فصلی معدن طلای آق دره از بیکار شدن با شروع فصل سرما

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۶۰۳

کارگران فصلی معدن طلای آق دره می‌گویند نگرانیم تعدیل شویم. هر ساله با شروع فصل سرد سال ۳۰۰ کارگر فصلی این واحد معدنی تا بهار سال آینده شغل خود را از دست می‌دهند.

کارگران فصلی معدن طلای آق دره در تماس با خبرنگار ایلنا، از بلاتکلیفی شغلی خود انتقاد کردند. نگرانی هر ساله این کارگران؛ بیکاری فصلی به علت پایین آمدن سطح تولید با شروع فصل سرد سال است.

این کارگران می‌گویند: آبان ماه سال گذشته کارفرما حدود ۳۰۰ نفر از کارگران فصلی را با شروع فصل سرما تعدیل کرد اما در سال جاری هنوز این اتفاق نیفتاده است.

از قرار معلوم؛ در معدن طلای آق‌دره حدود ۵۴۰ کارگر مشغول کار هستند که قرارداد کار حدود ۳۰۰ کارگر فصلی با شروع فصل زمستان تمدید نمی‌شود.

به نقل از کارگران گفته می‌شود که آن‌ها در بهار هر سال فعالیت خود را در معدن آق‌دره شروع کرده و تا شروع سرمای فصل زمستان به همکاری خود با این واحد معدنی ادامه می‌دهند.

کارگران با یادآوری اینکه هر یک از کارگران فصلی از یک تا ده سال سابقه کار در معدن طلای آق دره دارند، افزودند: زمان بازگشت به کار این تعداد کارگر تا بهار سال بعد است اما هیچ تضمینی برای بازگشت به کار آن‌ها از سوی پیمانکار بعد از ایام بیکاری وجود ندارد.

به گفته کارگران این واحد معدنی؛ کارفرما با این استدلال که سرمای فصل زمستان مانع از فعالیت کارگران فصلی می‌شود، هرسال همزمان با شروع فصل سرما به قرارداد کاری آن‌ها خاتمه می‌دهد. این در حالی است که در سایر واحدهای معدنی مجاور همانند معدن طلای زرشوران فعالیت کارگران حتی در سرمای زمستان ادامه دارد.

معدن طلای آق دره در۲۵ کیلومتری شهرستان تکاب در منطقه سرد سیر آذربایجان غربی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز