خبرگزاری کار ایران

نارضایتی ۶۰ درصد مشمولان دریافت تسهیلات کرونا/ پرداخت ۱۵ میلیون به ازای هر کارگر دردی دوا نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۵۳۳

تازه‌ترین نظرسنجی اتاق اصناف نشان می‌دهد که 60 درصد مشمولان دریافت وام کرونایی از این تسهیلات ناراضی‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق بازرگانی ایران، تازه‌ترین نظرسنجی اتاق اصناف نشان می‌دهد که ۶۰ مشمولان دریافت وام کرونایی از این تسهیلات ناراضی‌اند؛ به گفته مجتبی صفایی، سخنگوی این اتاق تسهیلات کرونایی متناسب با خسارات وارده نیست. در موارد زیادی سامانه دریافت تسهیلات قطع است یا دریافت آن در پیچ و خم‌های اداری می‌افتد. از طرف دیگر پرداخت ۱۵ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد به ازای هر کارگر که از یک ماه بعد هم بازپرداخت آن شروع می‌شود دردی از تالاری با ۱۰ پرسنل درمان نمی‌کند. تسهیل دیگری که گفته می‌شود برای اصناف در نظر گرفته شده، به تعویق انداختن دو یا سه ماهه اظهارنامه مالیاتی بود که آن هم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود و دردی از صنوف درمان نکرد. 

او بر این باور است برای پوشش حمایتی صنوف آسیب دیده و جذب همکاری مداوم آن‌ها باید تسهیلات بدون بهره یا کم بهره در نظر گرفته شود. همچنین ضروری است که سهم ۲۷ درصدی کارفرما در حق بیمه را در این مدت دولت پرداخت که می‌تواند در این زمینه از منابع پرداخت شده از صندوق توسعه ملی هم استفاده کند. 

صفایی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حفظ اشتغال موجود از ایجاد اشتغال جدید برای کشور مهمتر است، تصریح کرد: در این زمینه اجماع و انگیزه‌ای بین دستگاه‌های متولی دیده نمی‌شود که با توجه به تعطیل شدن مشاغل گروه ۲ در شهرستان‌ها و ۳ و ۴ در مراکز استان‌های قرمز باعث می‌شود در آینده شاهد رسیدن دامنه خسارات به سایر صنوف باشیم. 

او بر این باور است که اگر فقط به فکر تعطیلی صنوف باشیم و برای اجرای آن از قوه قهریه استفاده کنیم و در عین حال به مطالبات آن‌ها توجه نداشته باشیم، مصوبات پایدار نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز