خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران واحد تعمیرات «پتروشیمی فناوران» به پایین بودن برخی مزایا/ روابط عمومی: تکذیب می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۹۹۹

کارگران واحد تعمیرات پتروشیمی فناوران نسبت به پایین بودن برخی مزایای خود نسبت به سایر پتروشیمی‌ها اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین حیدری (عضو مجمع نمایندگان کارگری استان خوزستان) از برگزاری اعتراض صنفی در واحد تعمیرات پتروشیمی فناوران خبر داد. به گفته وی؛ حدود ۵۰ نفر از کارگران این واحد امروز (شنبه، 10 آبان) دست از کار کشیدند. 

حیدری افزود: «این کارگران به پایین بودن مزایای مزدی خود نسبت به پترشیمی‌های هلدینگ خلیج فارس مانند پتروشیمی بندر امام اعتراض دارند و خواهان یکسان‌سازی پاداش‌ها هستند. پاداش‌های آنها با پتروشیمی‌هایی در تملک هلدینگ خلیج فارس تفاوت دارد؛ درحالیکه کارگران می‌گویند باید یکسان‌سازی اتفاق بیفتد.»

این فعال کارگری تاکید دارد که نظیر چنین تفاوتی پیش از این هم وجود داشت: زمانی که مسئولان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، طرح طبقه‌بندی مشاغل را در پتروشیمی‌های مستقر در این منطقه اجرا کردند، نتیجه یکسان نبود و برخی پتروشیمی‌ها مبالغ پایین‌تری را از این بابت به کارگران پرداخت کردند؛ البته با اجرای این طرح شاهد افزایش دستمزدها در تمام پتروشیمی‌ها بودیم؛ اما این تبعیض به وجود آمد؛ در حالی که نباید چنین اتفاقی رخ می‌داد.  

حیدری افزود: «حال در این مورد هم پتروشیمی مانند بندر امام از ناحیه اجرای افزایش پاداش‌ها، دستمزد کارگران را به گونه مناسبی افزایش داده است؛ اما این اتفاق در پتروشیمی‌های که به هلدینگ خلیج فارس تعلق ندارند، به درستی اجرا نشده است.» 

در  حالی که این فعال کارگری از اعتراض تعدادی از کارگران واحد تعمیرات فناوران خبر می‌دهد، روابط عمومی این شرکت، در پاسخ به ایلنا، اخبار منتشر شده را تکذیب کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز