خبرگزاری کار ایران

حضرتی:

استخدام ۳ هزار و ۵۰۰ پرستار تا پایان سال جاری/ صدور مجوز برای استخدام ۷ هزار نفر دیگر

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۷۵۹

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز جذب ۷ هزار پرستار از طرف معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت اخذ شده است.

به گزارش ایلنا، مریم حضرتی (معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در سفر به شهرستان مهاباد گفت: هفت هزار و ۶۵۰ نیروی جدید پرستاری از ابتدای سال ۹۸ تاکنون به صورت پیمانی و قراردادی برای بهبود خدمات‌رسانی به بیماران، جذب مراکز درمانی کشور شده‌اند.

حضرتی اظهار داشت: مجوز جذب هفت هزار نیروی دیگر نیز از طرف معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت اخذ شده که تلاش می‌کنیم حداقل ۵۰ درصد آنها را تا پایان سال جاری به سیستم کادر درمانی کشور با توجه به شرایط موجود اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه میانگین تعداد پرستاران آذربایجان‌غربی کمتر از نرم کشوری آن نیست، ادامه داد: ساماندهی و مدیریت پرستاران در سطح استان نیاز به بازنگری دارد، چون بعضی از شهر‌ها با کمبود شدید نیروی پرستاری روبه‌رو هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: وزارت بهداشت در جهت حفظ ارزش و حرمت پرستاران و همچنین جلوگیری از کار فرسایشی آنان در تلاش است با اجرای طرح‌های مختلف، روحیه و انگیزه پرسنل را افزایش داده و مزایای آنان را نسبت به خدمات ارایه شده ارتقا دهد.

حضرتی با بیان اینکه ۷۵ درصد پرستاران کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: جامعه پرستاری به ویژه بانوان با وجود فشار‌های ناشی از کمبود نیرو، در بحران کووید-۱۹ بسیار خوش درخشید و بار دیگر مسئولیت‌پذیری و ایثارگری خود را در شرایط سخت نشان داد که زبان ما برای قدرانی از این تلاش‌ها قاصر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز