خبرگزاری کار ایران

دادستان شوش بازداشت‌ کارگران هفت‌تپه را تایید کرد/ هنوز بازداشتی‌ها آزاد نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۶۰۵

(دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش) با تایید بازداشت‌ها گفت: چند روز پیش تعدادی افراد سودجو و فرصت طلب با راه‌اندازی تجمعات کارگری و ایجاد هیاهو جلوی درب کارخانه و ممانعت از ورود مدیر عامل، باعث ایجاد ناآرامی و اغتشاش شدند که با دستور قضایی قاضی کشیک بازداشت شدند لذا با توجه به عدم توانایی ارائه وثیقه درنظر گرفته شده، هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

شماری از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه در تماس با خبرنگار ایلنا، از بازداشت ۴ نفر از همکاران خود در روز پنجشنبه‌ (۸ آبان ماه) توسط عوامل انتظامی خبر دادند. از قرار معلوم این اتفاق به دنبال تجمع گروهی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه بابت مطالبات صنفی و مزدی خود رخ داد.

به گفته‌ی کارگران؛ بعد از تشدید اعتراض برخی کارگران که با دخالت نیروی انتظامی همراه شد، ۴ کارگر این واحد صنعتی بازداشت و برای تشکیل پرونده قضایی به آگاهی شوش منتقل شدند.

به دنبال این اتفاق، یکی از کارگران هفت تپه اظهار داشت: در اعتراض صنفی مورد اشاره حدود ۵۰ نفر از کارگران واحد تعمیرونگهداری شرکت داشتند. این تجمع که یک ساعت به طول کشید و از ساعت ۹:۳۰ دقیقه شروع شده بود، در نهایت با عدم همکاری سایر کارگران و آنها که مشغول اورهال کارخانه بودند، خاتمه یافت و کارگران تجمع‌کننده به محل کار خود بازگشتند.

درنهایت روز گذشته، مصطفی نظری (دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش) با تایید این بازداشت‌ها گفت: چند روز پیش تعدادی افراد سودجو و فرصت طلب با راه‌اندازی تجمعات کارگری و ایجاد هیاهو جلوی درب کارخانه و ممانعت از ورود مدیر عامل، باعث ایجاد ناآرامی و اغتشاش شدند که با دستور قضایی قاضی کشیک بازداشت شدند لذا با توجه به عدم توانایی ارائه وثیقه درنظر گرفته شده، هنوز در بازداشت به سر می‌برند. 

وی درباره مطالبات کارگران هم گفت: با پیگیری مستمر رئیس کل دادگستری خوزستان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، کارگران شرکت نیشکر هفت تپه حقوق خود را تا مرداد ماه دریافت کردند و مابقی حقوق آنان با پیگیرهای صورت گرفته نیز به تدریج پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز