خبرگزاری کار ایران

احمدی‌لاشکی:

معلمان در لایحه رتبه‌بندی به یک تا پنج تقسیم می‌شوند/ پیگیری استخدام نیروهای نهضت سوادآموزی در مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۷۳۸

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در لایحه رتبه‌بندی، معلمان در رتبه‌های یک تا پنج تقسیم می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، قاسم احمدی‌لاشکی، در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس مصوبه‌ای را برای استخدام نیروهای نهضت سوادآموزی که در آزمون استخدامی پذیرفته نشده‌اند، داشته است،گفت: مجلس در این باره مصوبه‌ای را پیگیری می‌کند؛ اما تا زمانی که به قانون تبدیل نشود الزام‌آور نیست.

وی افزود: هر زمان این موضوع توسط شورای نگهبان تأیید و ابلاغ شد، آن وقت آموزش و پرورش آن را اجرا خواهد کرد؛ آنچه که در مجلس تصویب شده، کلیات است و باید مجدد به کمیسیون آموزش ارجاع شود پس از آن به صحن علنی مجلس برود که با تأیید در صحن علنی به شورای نگهبان می‌رود و اگر از سوی آنها نیز تأیید شود قابل اجرا خواهد بود و این مراحل زمان‌بر است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ما نمی‌توانیم به انتظار این موضوع بنشینیم، بنابراین فعلاً ۲۵ هزار نفر از افرادی را استخدام خواهیم کرد که مشمول استفساریه اردیبهشت ۹۹ هستند یعنی قبول شدگان در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی، نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی. براساس سهمیه هر استان به تعداد  ۲۵ هزار نفر برای امسال جذب خواهند شد و مابقی افراد مشمول تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی سال ۱۴۰۰ استخدام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ما تلاش می‌کنیم هرچه زودتر کارها نهایی شود، عنوان کرد: حداکثر تا آذرماه ۲۵ هزار نفر از افراد مشمول استخدام به دانشگاه فرهنگیان برای طی دوره آموزشی یک ساله معرفی خواهند شد که دوره آموزشی آنها غیرحضوری بوده و در فضای مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز