خبرگزاری کار ایران

دستمزد شهریور ماه کارگران راه‌آهن شمال غرب پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۱۴۹

منابع کارگری در خطوط ریلی شمال غرب از پرداخت یک ماه از معوقات مزدی شهریور ماه خود خبر دادند.

تعدادی از کارگران خطوط و ابنیه فنی راه‌آهن شمال غرب که تحت مسئولیت شرکت ریل صنعت‌کاران مشغول کارند، در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: با وجود آنکه روز گذشته معادل یک ماه (شهریور ماه) از مجموع دو ماه معوقات مزدی کارگران پرداخت شده، اما نگرانی از وضعیت نامعلوم مابقی مطالباتمان وجود دارد.

به گفته این گروه از کارگران که خواهان مشخص شدن وضعیت مابقی مطالبات خود هستند، آن‌ها پیش از این به همراه سایر کارگران پیمانی خط و ابنیه فنی راه‌آهن کشور بابت معوقات مزدی و سایر مطالبات صنفی خود دست به برپایی اجتماعات صنفی زده‌اند.

از قرار معلوم، روز گذشته (۵ آبان ماه) کارفرما، یک ماه دستمزد مربوط به شهریور ماه کارگران را تقریبا با دو ماه تاخیر پرداخت کرد و کارگران در حال حاضر یک ماه حقوق به همراه حق سنوات سال گذشته را از شرکت ریل صنعت کران طلبکارند.

دیگر مطالبات کارگران این واحد خدماتی و سایر کارگران خطوط ابنیه فنی کشور؛ «پرداخت سنوات»، «عقد قرارداد مستمر و دائم»، «شکل‌گیری نهاد مستقل کارگری»، «تامین امنیت شغلی کارگران و جلوگیری از اخراج»، «مشخص شدن زمان پرداخت حقوق در هر ماه» و «رفع مشکلات بیمه تکمیلی» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز