خبرگزاری کار ایران

با دستور فوری شریعتمداری تشکیل شد؛

کمیته ویژه اجرای فرمایشات رهبری در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۹۴۷

به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جلسه با ستاد ملی کرونا، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور فوری تشکیل کمیته‌ای ویژه را در این وزارتخانه برای پیگیری دستورات معظم له صادر کرد.

به گزارش ایلنا، با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی به عنوان مسوول کمیته ویژه منصوب شد.

درحکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به احمد میدری و اعضای کمیته آمده است: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در جلسه با ستاد ملی کرونا اوامری را ابلاغ فرمودند که بعضاً در عداد ماموریت‌ها و مسئولیت‌های وزارت متبوع قرار دارد. ضروری است در اسرع وقت جلسه‌ای در این باره تشکیل و با تقسیم کار روشن در اجرای وظایف ابلاغی معظم له، برنامه عملیاتی جامع تهیه و فورا برای تصویب و اجرا تقدیم ستاد ملی کرونا نماییم. لذا ضمن «تشکیل کمیته‌ای ویژه» ضروری است در برنامه ریزی‌ها محورهای زیر بیش از پیش مطمح نظر قرار گیرد:

۱- ارزیابی روشن از میزان و نحوه برآورد و تحویل بسته‌های حمایتی به اقشاری که در شرایط شیوع کرونا در وضعیت نامطلوبی بسر می‌برند.

۲- نحوه به کارگیری کمک‌های مومنانه

۳- اقدام سازمان تامین اجتماعی در

الف: بیمه آسان و سریع بیکاران دارای کد تامین اجتماعی

ب: برآورد نیازهای مالی احتمالی و ارائه راهکار تامین آن به موازات اقدام فوری

ج: پیشنهاد مناسب برای شناسایی دقیق‌تر بیکاران صاحب کار غیررسمی که اطلاعی از آن‌ها در سازمان‌های بیمه‌گر (مثل تامین اجتماعی) وجود ندارد، اما مورد تاکید رهبر انقلاب است.

د: برآورد منابع مورد نیاز برای اجرا و پیشنهاد به فوریت و به موازات به ستاد ملی کرونا

۴- تمهید مقدمات کافی برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و همکاری با قرارگاه پیگیری و نظارت کرونا که به امر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد خواهد شد.

گفتنی است، داوود کرمی مشاور ویژه و مدیرکل حوزه وزارتی، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، حجت میرزایی معاون امور اقتصادی، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار، سید هادی قره سید رومیانی معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌ها، غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع، محمد کبیری معاون امور تعاون، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی، جواد رضوی رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و حامد شمس رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی به عنوان اعضای کمیته منصوب شدند.

همچنین روزبه کردونی رییس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی به عنوان مسوول پیگیری ویژه اجرای فرمان و مصوبات این کمیته منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز