خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی:

از دارایی‌های کارگران خرج نکنید/ کارگران و بازنشستگان ساکت نمی‌نشینند/ اجازه دست درازی به منابع تامین اجتماعی را نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۵۷۷

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراها با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی دارایی بین نسلی کارگران است، به طرح نمایندگان مجلس اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیشنهاد و طرح نمایندگان مجلس برای برداشت از بودجه سازمان تامین اجتماعی در جهت تامین اعتبار طرح تامین کالاهای اساسی یا همان پرداخت یارانه الکترونیکی غذا به فرودستان، به اعتراض گسترده کارگران و بازنشستگان منجر شده است.

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراها) با تاکید بر اینکه به نمایندگان مجلس اجازه نمی‌دهیم مجوز برداشت از منابع سازمان تامین اجتماعی را صادر کنند، می‌گوید: اگر بخواهند به سازمان ومنابع آن به هر بهانه‌ای دست درازی کنند، بدون شک کارگران و بازنشستگان اعتراض خواهند کرد. نمایندگان مجلس بدانند که ما ساکت نمی‌نشینیم و نمی‌توانند هرطور که می‌خواهند برای دارایی‌های کارگران تصمیم‌گیری کنند.

حبیبی ادامه می‌دهد: سازمان تامین اجتماعی با حق بیمه‌ای که ماهیانه از کارگران کسر می‌شود، تشکیل شده و متعلق به کارگران و مصداق بارز حق‌الناس است و به عموم جامعه تعلق ندارد.

به گفته او، دولتی‌ها همواره در تعامل با کارگران نعل وارونه زده‌اند و اجحاف روا داشته‌اند: «دولت مکلف است کلیه آحاد جامعه را وفق اصل۲۹ قانون اساسی از محل درآمدهای عمومی دولت، نه حق بیمه کارگران بیمه کند که تا این لحظه به تکلیف خودشان عمل نکرده‌اند ولی درعوض هر موقع خواستند از سازمان تامین اجتماعی برداشت کرده‌اند.»

چرا نمایندگان مجلس خود را ذیحق می‌دانند که برای اموال و دارایی‌های سازمان تصمیم گیری کنند؛ این فعال کارگری مشکل اصلی را در «دولتی بودن سازمان» می‌داند و می‌گوید: برای اینکه خود را در مقوله تصمیم‌گیری ذی‌حق بدانند سازمان تامین اجتماعی را در قالب وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی دولتی کرده‌اند و به همین دلیل است که حق بیمه کارگران را در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مشمولِ خارج شدن از بنگاهداری اصل ۴۴ تلقی کرده و اقدام به واگذاری آن‌ها می‌کنند یا برای دارایی‌های کارگران تصمیم می‌گیرند. اگر کارگران در اداره و مدیریت سازمان نقش اصلی را داشتند و می‌توانستند دارایی‌های خود را مدیریت کنند، هیچ نهادی، تاکید می‌کنم هیچ نهادی جرات دست‌درازی و تعرض به این دارایی‌ها را نمی‌داشت.

ما کارگران اجازه نمی‌دهیم!

حبیبی تاکید می‌کند: ما کارگران هرگز به دولت و یا مجلس اجازه نداده‌ایم در مورد سرنوشت دارایی‌های بین النسلی ما تصمیم بگیرند؛ ما فقط به دولت وکالت دادیم حق بیمه‌های خودمان را که به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کرده‌ایم مدیریت کرده و وفق ماده ۳ قانون تامین اجتماعی، در حوادث و بیماری‌ها، بارداری، غرامت دستمزد، از کارافتادگی، بازنشستگی و مرگ برایمان هزینه کنند.

وی ادامه می‌دهد: حالا اوضاع به گونه‌ای پیش رفته که نه تنها از این حق قانونی خودمان یعنی برداشت از محل حق بیمه در زمان دشواری‌ها محروم هستیم یا به سختی از آن برخوردار می‌شویم بلکه قصد دارند از حق بیمه کارگران برای کل افراد جامعه تحت عنوان یارانه خرج کنند. ضمن آنکه دولت و مجلس وقوه قضائیه به تکلیف خود مبنی بر پرداخت بدهی بیش ار ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی اقدام نکرده‌اند.

این فعال کارگری در پایان بازهم هشدار می‌دهد: «اگر نمایندگان مجلس از طرح خود برنگردند و بخواهند هزینه‌های کوپن دادن به آحاد جامعه را از جیب کارگران تامین کنند، بدون تردید اعتراض خواهیم کرد؛ ما کارگران و بازنشستگان ساکت نمی‌نشینیم تا از دارایی‌های ما که با سختی و مرارت فراوان روی هم انباشته شده، دولت خرج عموم مردم کند!»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز