خبرگزاری کار ایران

در یک دیدار مطرح شد؛

در دولت احمدی‌نژاد همسان‌سازی کاملا ناقص اجرا شد/ محرومان دیگر هیچ حقی در سازمان تأمین اجتماعی ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۴۲۰

دبیر اجرایی خانه کارگر به اتفاق تنی چند از اعضای هئیت اجرائی و هئیت مدیره کانون کارگران بازنشسته مازندران با نمایندگان مردم شهرهای بابل-آمل-محمود آباد و نور دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا، دیدار اعضای هئیت اجرائی و هئیت مدیره کانون کارگران بازنشسته مازندران با نمایندگان مردم شهرهای بابل-آمل-محمود آباد و نور در بابل و محل فرمانداری شهرستان با حضور فرماندار، در آمل در مسجد جامع و تنی چند از نمازگزاران و در محمودآباد در دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نصرالله دریابیگی، دبیر اجرائی خانه کارگر و مسئول کانون بازنشستگان مازندران به اهمیت عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت پرداخت وگفت: اجرای قانون همسان سازی در دولت آقای احمدی نژاد بر اساس بند ٣٦ قانون بودجه سال 88 بصورت کاملا ناقص اجرا شد، و کارگران بازنشسته یارانه بگیران ثابت شدند که این معضل باعث نارضایتی جامعه بازنشستگی کشور شد.

وی گفت: در سال ٩٩ با  اجرای برنامه ششم توسعه  و اجرای قانون همسانسازی که به متناسب‌سازی تبدیل شد، بر اساس توافق مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان کشور و حمایت جدی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ارتقاء فرهنگ بیمه‌پردازی، سابقه کار و حمایت از حقوق حقه حداقل بگیران با سابقه ٣٠ و ٣٥ سال کار و اجرای قانون مصوبه مجلس با مبلغ ١٧ هزار میلیارد تومان این قانون اجرا و دارای نواقصی هم بوده و با منابع سازمان تأمین اجتماعی وحمایت دولت اجرا شد.

عضو هئیت مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور در پایان گفت: گروهی از نمایندگان محترم مجلس با تفکر حمایت از محرومین و مستضعفین تلاش دارند، از محل منابع سازمان تأمین اجتماعی که صاحبان اصلی آنان از محرومترین، مستضعفترین و مظلومترین اقشار جامعه هستند، به محرومان و مستضعفین اقشار دیگر که حق بزرگی به نظام و انقلاب دارند، اما هیچ حقی در سازمان تأمین اجتماعی ندارند، کالا برگ حمایتی اهدا نمایند.

وی خواهان حمایت جدی از سازمان تأمین اجتماعی و اجرای بهتر قانون همسان سازی و اختصاص بودجه ویژه از منابع نفت و دولت برای حمایت از سازمان تأمین اجتماعی و جامعه کارگری و بازنشستگی با توجه به اینکه دولت بیش از 300 هزار میلیارد تومان به سازمان بدهکار است، شد.

در ادامه این دیدارها بصورت جداگانه کریمی نماینده مردم بابل، امیرکلا و بندپی از زحمات و حمایت خانه کارگر مازندران تشکر کرد و گفت: نمایندگان مازندران با هماهنگی فراکسیون کارگری و کمیسیون اجتماعی مجلس از  مواضع کانون بازنشستگان و خانه کارگر حمایت خواهد نمود.

کریمی در ادامه افزود: جامعه کارگری و بازنشستگی کشور بیش از این بر نظام وانقلاب حق داشته و وظیفه همه ماست از منافع آنان حمایت کنیم.

در ادامه حاجی پور نماینده آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: نگرانی جامعه کارگری و بازنشستگی حق است، آمادگی کامل خود را به حمایت از قانون همسانسازى، سازمان تأمین اجتماعی و کمک به کارگران و بازنشستگان در این شرایط سخت تورم و رکود اقتصادی اعلام نمود.

در دیدار با نماینده محمود آباد و نور که ساعت ٩ شب روز گذشته در محمودآباد انجام گرفت، فرزانه به تاریخچه جامعه کارگری پرداخت و گفت: زحمات صادقانه کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی اشاره کرد و گفت: امروز بر همه مسئولان و نمایندگان مجلس واجب و تکلیف است از منافع مالی و معنوی این قشر شریف و عزیز که از متدینترین، مخلصترین ومظلوم ترین اقشار جامعه هستند، حمایت گردد.

نماینده محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی به بحث اهداء کالا برگ اشاره کرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان، کارگران و بازنشستگان ایران است و همه ما وظیفه داریم از استقلال مالی و اداری سازمان تأمین اجتماعی و کمک بیمه شدگان و بازنشستگان حمایت جدی کنیم.

شایان ذکر است دبیر اجرائی خانه کارگر و مسئول کانون بازنشستگان مازندران بصورت تلفنی هم با نمایندگان محترم بهشهر و نکا، قائم شهر، سوادکوه و جویبار، بابلسر و فریدونکنار مذاکره و از زحمات آنان قدردانی و نمایندگان مذکور از مواضع سازمان تأمین اجتماعی و جامعه کارگری و بازنشستگی حمایت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز