خبرگزاری کار ایران

پورکریم تشریح کرد:

توزیع کالاهای مصرفی کارگران در ۲۹ مرکز اتحادیه امکان/ با بن کارگری امکان توزیع رایگان اقلام وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۴۲۶

نماینده مجمع تعاونی‌های مصرف استان گیلان، گفت: از آنجا که حداقل دستمزد کارگران زیر خط فقر قرار دارد، خواسته ما از دولت و مجلس این است که با اختصاص بن کارگری، دوباره رونق را به سفره کارگران و بازنشستگان برگردانند.

محمد پورکریم، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تاریخچه تعاونی‌های مصرف کشور، اظهار داشت: در سال ۱۳۵۰ بحث تعاونی‌های مصرف کارگری برای اولین بار در کشور مطرح شد و در همان سال حدود ۳۲ تعاونی مصرف کارگری با سرمایه ۱۰میلیون و ۳۲۰ هزار ریال و با کمک بلاعوض به مبلغ ۱۰ میلیون ریال از سوی دولت و در تاریخ چهارم تیرماه سال ۱۳۵۱ در اداره ثبت شرکت‌ها مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسید. فعالیت این تعاونی‌ها به مرکزیت اتحادیه امکان شروع به فعالیت نمودند و هر ۳ سال مجمع آن تشکیل و هیات مدیره امکان‌ کشور بصورت سالانه انتخاب می‌شوند.

پورکریم افزود: از سال تاسیس این تعاونی‌ها تا سال ۱۳۸۰ این تعاونی‌ها از رونق زیادی برخوردار بودند و به تبع آن کارگران نیز از کالای اساسی و معیشتی بهره‌مند می‌شدند. اتحادیه امکان کالاهای مصرفی کارگران را در سراسر کشور در ۲۹ مرکز و با قیمت مناسب و یکسان در اختیار کارگران قرار می‌داد و در سال‌هایی که بن کارگری مصوب شده بود، اقلامی از قبیل گوشت، مرغ، برنج، روغن ، حبوبات،و... بدون دریافت هیچگونه وجهی از کارگران، هر ماهه در اختیار آنان قرار می‌گرفت. به برکت همین تعاونی‌ها سفره کارگران رونق خاصی داشت، اما متاسفانه با تعطیلی برخی از کارخانجات و واحدهای تولیدی  و به دنبال آن تعطیلی تعاونی‌های مصرف، بی‌مهری به کارگران شروع شد و امروز دیگر رمقی برای کارگر باقی نمانده است.

نماینده مجمع تعاونی‌های مصرف استان گیلان با بیان اینکه با تمام این بی‌مهری‌ها و علیرغم تمام تنگناهای مالی و افزایش سرسام آور قیمت‌ها اتحادیه امکان پس از ۴۷ سال فعالیت خود توانست سرمایه خود را به ۳۲۳۱۲۰ هزار ریال افزایش دهد که این رقم متعلق به ۲۰۳۸ تعاونی مصرف کارگری است که دارای ۷۶۰۷۰۵ عضو هستند. همچنین این اتحادیه توانست اقداماتی در خصوص اخذ سهمیه از قبیل کالای قابل توزیع توسط دولت از قبیل گوشت، برنج، قند و شکر را نیز انجام دهد، که این فعالیت‌ها از عمده‌ترین اقلام توزیعی طی سالهای اخیر است. 

پورکریم افزود: از آنجا که حداقل دستمزد کارگران زیر خط فقراست، خواسته ما از دولت و مجلس این است که با اختصاص بن کارگری، مانند سنوات پیش، دوباره رونق را به سفره کارگران و بازنشستگان برگردانند و در تامین معیشت کارگران از طریق احیای بن کارگری از فشار مالی و روحی کارگران زحمتکش در خصوص معیشت را کاهش دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز