خبرگزاری کار ایران

کارگروه مشترک تامین اجتماعی و اتاق اصناف تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۸۳۴

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تعامل مستمر با شرکای اجتماعی را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه‌ای با اعضای هیات مدیره اتاق اصناف ایران، اظهار داشت: تامین اجتماعی در این شرایط سخت اقتصادی ماهیانه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان حق بیمه دریافت می‌کند. شفافیت و پاسخگویی در اولویت این سازمان قرار دارد و ما با دریافت حق بیمه تعهداتی در قبال جامعه هدف برعهده می‌گیریم که باید تعهدات قانونی سازمان را به خوبی ایفا کنیم.

وی افزود: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته و ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد که این جامعه و اعضای خانواده آنان که به حدود 45 میلیون نفر می‌رسند، بایستی با اطمینان خاطر از خدمات تامین اجتماعی برخوردار باشد و هدف نهایی سازمان تامین اجتماعی رفع دغدغه و نگرانی نیروی کار است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان را اولین و مهمترین وظیفه این سازمان برشمرد و گفت: ۶۶۰۰ میلیارد تومان مستمری ماهیانه‌ای که سال گذشته به بازنشستگان پرداخت می‌شد، در سال جاری به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و ما تلاش کرده‌‌ایم که شرایط زندگی بازنشستگان را ارتقا دهیم و دغدغه بازنشستگان را برطرف کنیم.

سالاری پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را دومین وظیفه و تعهد قانونی سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و افزود: تاخیر حدود ۱۸ ماهه پرداخت مطالبات مراکز درمانی را جبران کردیم و امروز بدون هیچ تاخیری پرداخت‌ها مطابق با روال قانونی درحال انجام است.

وی شفافیت و تسهیل خدمت رسانی را از مسائل بسیار مهم در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: حدود ۲۰۰۰ بخشنامه را با مشارکت فعال نمایندگان شرکای اجتماعی تنقیح کردیم و در نهایت با تکمیل این فرآیند 60 بخشنامه تنقیحی جایگزین 2000 بخشنامه قبلی می‌شود.

سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف نیز در این جلسه گفت: با مدیریت آقای سالاری بر سازمان تأمین اجتماعی شاهد تحول و نگاه متفاوت در حوزه اصناف هستیم و اطمینان داریم که ارتباط خوبی بین اصناف و سازمان تامین اجتماعی وجود دارد و اصناف از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی افزود: توقع ما این است که روحیه تعاملی و گفتگو با شرکای اجتماعی در همه مجموعه‌های سازمان گسترش یابد و امیدواریم سه جانبه گرایی در ساختار سازمان تامین اجتماعی تقویت شود.

ممبینی مقررات و همچنین روند اجرای قوانین مشاغل سخت و زیان آور را نیازمند اصلاح ارزیابی کرد و گفت: درباره مشاغل سخت و زیان آور هم به کارفرمایان صدمه وارد می‌شود و هم شاهد نوعی فساد در فرآیندهای آن هستیم که باید جلوگیری شود.

مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: تقویت تعامل با شرکای اجتماعی همواره مورد توجه سازمان تامین اجتماعی است و ما وظیفه داریم که تعهدات خود را به نحو مطلوب در قبال اصناف انجام دهیم.

وی افزود: اصناف در ارتباط با بیمه پردازی تعامل خوبی دارند و ۸۵ درصد آنان لیست خود را به صورت مرتب و ماهیانه پرداخت می‌کنند.

قریب تعامل سازنده و بهره گیری از نظرات شرکای اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در سازمان تأمین اجتماعی کاری با اهمیت و حساسیت بسیار بالا همچون اصلاح و تنقیح بخشنامه‌ها با مشارکت ذی‌نفعان و نمایندگان شرکای اجتماعی در حال انجام است و مشارکت شرکای اجتماعی در تنظیم بخشنامه‌ها از اقدامات بسیار مهم سازمان تامین اجتماعی است.

روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی گفت: نگاه عالمانه و مسئله محور اتاق تعاون موجب فراهم شدن امکان رفع مشکلات و برقراری تعامل سازنده برای بهبود خدمت رسانی سازمان تأمین اجتماعی به این مجموعه بزرگ شده است.

وی افزود: تعامل با شرکای اجتماعی تنها با هدف بیان دیدگاه‌ها صورت نمی‌گیرد و هدف نهایی رسیدن به فهم مشترک و انجام همفکری برای بهبود و ارتقاء مستمر خدمات به جامعه است. دکتر سالاری در سازمان تامین اجتماعی گفتگو و تعامل را با هدف حل مسئله در دستور کار قرار دارد.

عمران نعیمی، مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی گفت: به منظور ایجاد شفافیت حداکثری تمام بخشنامه‌های مربوط به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان از طریق سایت سازمان تأمین اجتماعی در دسترس عموم مردم قرار گرفته و تامین اجتماعی اقدام شاخصی در این زمینه انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز