خبرگزاری کار ایران

۹۳ کارگر در سازمان پسماند شهرداری بجنورد بدون قرارداد کار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۵۷۷

برخی کارگران سازمان پسماند شهرداری بجنورد از فقدان امنیت شغلی در این واحد به دلیل نداشتن قراداد کاری انتقاد کردند.

کارگران سازمان پسماند شهرداری بجنورد به خبرنگار ایلنا، گفتند که با وجود نداشتن قرارداد کاری در دو ماه گذشته، دستمزد آنها مطابق حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار هر ماه پرداخت می‌شود.

یکی از این کارگران در تشریح جزئیات مسائل صنفی نیروی کار این واحد خدماتی گفت: حدود ۹۵ درصد از کارگران خدماتی پسماند به صورت قراردادی مشغول کار هستند که آخرین قرارداد کاری‌شان تا پایان ۹۸ با سازمان پسماند بوده است.

او با بیان اینکه ما بدنبال تبدیل وضعیت استخدامی خود با شهرداری هستیم، افزود: در اعتراض به بی‌توجهی شهرداری به عقد قرارداد مستقیم، چندین بار به شهرداری و شورای شهر مراجعه کردیم که آخرین آن روز ۲۵ مهر بود اما تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

این کارگر در ادامه تصریح کرد: یکبار در سال ۹۰ شهرداری بدنبال مصوبه شورای شهر با حدود ۳۳۰ نفر از کارگران قرارداد مستقیم بست اما ۹۳ نفر از کارگران خدماتی پسماند باقی ماندند و ما از آن موقع تاکنون در بلاتکلیفی به سر می‌بریم.

به گفته وی؛ کارگران موقت سازمان پسماند شهرداری بجنورد پس از ۸ تا ۱۰ سال کار همچنان با حداقل حقوق؛ فاقد امنیت شغلی‌اند.

وی همچنین گفت: قرارداد مکتوبی بین کارگران و کارفرما وجود ندارد و ما با انجام دادن دشوارترین کارها؛ ماهانه حداقل حقوق‌ را می‌گیریم.

این کارگر سازمان پسماند شهرداری بجنورد در ادامه با بیان اینکه ما خواستار تغییر وضعیت قرارداد‌های خود هستیم، اظهار داشت: علاوه بر نداشتن قرارداد کاری در این واحد، کارفرما برای بالا بردن راندمان کار، برای کارگران در هر نوبت کاری اضافه‌کاری تعریف کرده و شیف‌های شب تدارک دیده است.

 به ادعای این کارگر؛ در این شرایط کرونایی و بدون امکانات بهداشتی، کارگران کیلومترها در سطح شهر برای جمع‌آوری زباله‌ها پیاده‌روی می‌کنند و پس از جابجایی چند تن زباله؛ آنها را در کامیون حمل زباله انتقال می‌‌‌دهند.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت امنیت شغلی خود و همکارانش در خصوص مشکلات بیمه‌ای همکاران خود نیز گفت: بیمه تامین اجتماعی کارگران این واحد در برخی از ماه‌های سال به‌طور کامل به تامین اجتماعی پرداخت نشده و این موضوع مسلما در دوران بازنشستگی، آنها را دچار مشکل خواهد کرد.

وی در خاتمه تصریح کرد: به گفته بهمن جباری (رئیس شورای شهر بجنورد) استاندار دستور داده است که شهرداری بجنورد حداکثر تا دو ماه آینده بایستی مشکل قرارداد کارگران پسماند را مرتفع کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز