خبرگزاری کار ایران

توسعه خدمات غیرحضوری حوزه بازنشستگان و مستمری بگیران

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۲۸۵

ثبت درخواست غیرحضوری بازنشستگی و شماره حساب بانکی بازنشستگان و مستمری‌بگیران، به حلقه خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی افزوده شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، جعفر سمساری، با اعلام این خبر اذعان داشت: تحول در نحوه ارائه خدمات با رویکرد توسعه خدمات غیرحضوری از اولویتهای سازمان تأمین اجتماعی در طی سالهای اخیر است و در این راستا اقدامات قابل توجهی در حوزه مخاطبان انجام شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از حوزههای خدمت‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی، حوزه بازنشستگی و مستمری است، تصریح کرد ارائه خدمات سریع و آسان به لحاظ تکریم مراجعین و رعایت شرایط سنی و جسمی بازنشستگان، مورد توجه بوده و طی سنوات قبل دسترسی الکترونیکی به فیش حقوقی و حکم بازنشستگی محقق گردیده بود.

سمساری، با بیان اینکه حذف اعتبار دفاتر درمانی یکی دیگر از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در راستای کاهش مراجعات حضوری به شعب تأمین اجتماعی بود، افزود: استعلام غیرحضوری از طریق تلفن همراه و نیز سیستمهای تحت وب مقدور بوده و درج مهر اعتبار در دقاتر درمانی حذف شده و در ادامه این طرح نسخه الکترونیکی جایگزین دفاتر درمانی کاغذی خواهند شد که با اجرای آن، ضمن تشکیل پرونده الکترونیکی درمان بیمهشدگان و مستمریبگیران، نیاز به تعویض این دفاتر منتفی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صدور گواهی کسر اقساط معوق بازنشستگان به جهت ضمانت بازپرداخت تسهیلات بانکی نیز یکی از درخواستهای بازنشستگان و مستمری بگیران است، افزود: امکان صدور این گواهی نیز به صورت غیرحضوری از طریق سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی eservices. tamin. ir مهیا شده است و متقاضیان با مراجعه به این سامانه می‌توانند در کمترین زمان، نسبت به ارائه درخواست و دریافت کد پیگیری گواهی کسر اقساط معوق و ارائه به بانک متبوعه اقدام نمایند.

سمساری ادامه داد: در راستای کاهش مراجعات حضوری به واحدهای اجرایی، ارائه درخواست بازنشستگی به صورت غیرحضوری نیز از طریق سامانه مذکور پیش بینی شده است و بیمه شدگان میتوانند با احراز شرایط قانونی، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند که در این صورت، شرایط احراز از طریق شعب بررسی و نسبت به طی مراحل اداری به منظور صدور احکام بازنشستگی اقدام خواهد شد.

وی عنوان داشت: امکان ثبت شماره حساب بانکی جهت واریز حقوق بازنشستگی و مستمری نیز در سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری تعبیه شده است و بازنشستگان و مستمری بگیران جدید و افرادی که نسبت به تغییر شماره حساب خود اقدام نموده اند، می‌توانند اطلاعات حساب بانکی خود را در سامانه، ثبت نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز