خبرگزاری کار ایران

اخطار ادار ه برق برای قطعی برق ایران پولین رشت/ ۲۷۶ کارگر نگران از دست دادن شغل

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۸۴۵

کارگران کارخانه ایران پوپلین رشت واقع در استان گیلان از تهدید امنیت شغلی خود با قطع احتمالی برق این کارخانه به دلیل انباشت بدهی‌ها به اداره برق خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت ایران وپلین از سال‌های گذشته مبالغی را به شرکت برق رشت بدهکار است و شرکت برق نیز علارغم دادن چند تذکر، درنهایت در روز چهارشنبه (23 مهر ماه) اخطاریه‌ای را به این واحد تولیدی ارسال و تاکید کرد؛ در صورت پرداخت نشدن این بدهی‌ها ظرف ۷۲ ساعت آینده برق کارخانه قطع خواهد شد. این موضوع هم‌اکنون باعث نگرانی کارگران این کارخانه شده است.

کارگران با بیان اینکه این واحد تولیدی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و استراتژیک‌ترین واحدهای تولیدی منطقه با مشکلات عدیده‌ای ازجمله بدهی به اداره برق، گاز و تامین اجتماعی مواجه است، افزود: میزان بدهی ایران پوپلین به اداره برق حدود ۲ میلیارد تومان است و طبق نامه اداره برق آخرین پرداختی کارخانه در تاریخ ۲۰ بهمن ماه سال ۹۸ انجام گرفته است.

کارگران با بیان اینکه اگر برق کارخانه قطع شود، تولید در این واحد صنعتی متوقف خواهد شد و ۲۷۶ کارگر بیکار می‌شوند، افزودند: با هماهنگی انجام شده با برخی مسئولان و شرکت توزیع برق استان، این موضوع در دست پیگیری است.

به گفته یکی از کارگر این کارخانه؛ ضرب‌العجل۷۲ ساعته‌ای که اداره منطقه‌ای برق تعیین کرده به تعطیلات رسمی روز‌های جمعه و شنبه برخورد کرد که امکان پرداخت به تعطیلی همه ارگان‌ها و به تبع اداره برق وجود نداشت. با این حال مدیران ایران پوپلین در حال حاضر در تلاش هستند تا از طریق نهادهای دولتی همانند استانداری گیلان و فرمانداری رشت مشکلی که برای کارخانه و کارگرانش بوجود آمده را مرتفع کنند.

به گفته یکی از کارگران؛ شرکت ایران پوپلین رشت به دلیل شرایط اقتصادی کشور و بدهی‌های مالی کلان به برخی ارگان‌های دولتی از چندماه پیش دچار مشکلاتی و در حال حاضر قرار است به علت سوءمدیریت مدیران ادواری گذشته و عدم نظارت دستگاه‌های مربوطه بر فعالیت مدیران این شرکت و عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود که ناشی از عدم نقدینگی و سرمایه در گردش بر اساس مصوبه هیجدم تیرماه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان و موافقت شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی بانک ملی ایران است، به بخش خصوصی واگذار شود.

این کارگر با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان باید با واحدهای تولیدی همکاری داشته باشد، افزود: در شرایط فعلی که کارخانه دچار مشکلات فراوانی برای تولید است؛ علارغم همه فعالیت کارگران برای سرپا نگه داشتن این واحد تولیدی، به نظر می‌رسد قطعی برق بهانه‌ای برای متوقف کردن فعالیت کارخانه است.

وی افزود: دولت مرتب وعده می‌دهد که با اعطای برخی معافیت‌ها، دادن تسهیلات و همچنین استفاده از امکانات عمومی از تولید حمایت می‌کند تا واحدهای تولیدی سر پا بمانند و کار به ورشکستگی و تعدیل نیروی کار نینجامد‌ اما در این میان برخی نهادها و سازمان‌ها همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز