خبرگزاری کار ایران

صادقی‌فر:

آمار اختلالات روانی در جامعه کار و تولید بیشتر از میانگین جامعه است/ اقدامات معاونت فرهنگی در قالب طرح ابر

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۸۲۷

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرایی شدن «طرح ابر» به منظور ارتقای بهداشت روان جامعه کار و تولید اجرایی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «ابراهیم صادقی فر» معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تقی رستم‌بندی رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در جلسه تدوین برنامه ملی «طرح سامان» که به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانهای آذربایجان غربی، البرز، کرمان، فارس، زاهدان، کرمانشاه، تهران، خوزستان و لرستان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: آمار اختلالات روانی در جامعه کار و تولید بیشتر از میانگین جامعه است و به همین منظور برنامه «طرح ابر» برای ارتقای بهداشت روان جامعه کار و تولید اجرایی می‌شود.

اقدامات معاونت فرهنگی در قالب طرح ابر

وی ضمن گرامیداشت دهم اکتبر روز «جهانی بهداشت روان» و آمار پژوهشی که در سال ۹۴ با ۱۳ هزار و ۶۰۰ نمونه جامعه کار و تولید جمع آوری شده است، گفت: متاسفانه آماراختلالات روانی در جامعه کار و تولید بیشتر از میانگین جامعه است.

صادقی فر با بیان اینکه معاونت اجتماعی فرهنگی برنامه‌ای مدون در قالب «طرح ابر» برای ارتقای بهداشت روان جامعه کار و تولید برنامه‌ریزی کرده است، یادآور شد: سال گذشته این طرح را از استان البرز شروع کردیم و امسال با جدیت در سایر استان‌ها ادامه خواهیم داد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر سواد پیشگیری از اعتیاد که مورد توجه سازمان بهداشت جهانی است تاکید کرد و گفت: نا آگاهی در خصوص اعتیاد باعث شده این بیماری در جامعه کار و تولید شیوع پیدا کند.

صادقی فر افزود: در طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید به این موضوع توجه ویژه شده است.

وی تصریح کرد: این طرح ۴ سال است که در جامعه کار و تولید اجرایی شده و تا به امروز یک هزار و ۸۰۰ بنگاه اقتصادی (۵۰ تا ۵۰۰ نفری) را با جمعیت حدود ۳ میلیون نفری تحت پوشش قرار داده که امیدواریم امسال با همکاری استان‌ها کارگاه‌های زیر ۵۰ نفر هم تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

صادقی فر توضیح داد: در این طرح سه بسته آموزش و ترویج سبک زندگی، استقرار تسهیلات مراقبت جسمی، روانی و اجتماعی کارگران، کارفرمای سلامت محور به عنوان مداخلاتی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید درنظر گرفته شده است.

ضرورت آموزش تاب‌آوری به جامعه کار و تولید

در این نشست، تقی رستم‌بندی، رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه باید نشاط در جامعه افزایش یابد تا امید و رضایت افزایش پیدا کند، بر ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی ودر راس آن‌ها اعتیاد تاکید کرد.

وی بر ضرورت پوشش ملی طرح‌های آموزشی و پیشگیرانه و حمایت مالی پایدار طرح‌های به اثبات رسیده تاکید کرد.

رستم‌بندی با اشاره به اینکه هر میزان فشار اجتماعی زیاد شود، احتمال کج روی و بروز آسیب بیشتر است خاطرنشان کرد: تنگناهای اقتصادی به مردم به خصوص جامعه کار و تولید فشار وارد می‌کند از همین رو آموزش تاب‌آوری بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز