خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

هزینه منافع صاحبان صنایع را مردم پرداخت می‌کنند/ مجلس به عمق مسائل بپردازد نه حاشیه

کد خبر : ۹۸۱۵۹۰

دبیرکل خانه کارگر، گفت: امروز هزینه ستمگری صاحبان صنایع را مردم پرداخت می‌کنند.

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اشاره به اقداماتی که مجلس یازدهم باید در موضوعات معیشتی انجام دهد، گفت: حال که مجلس به ماه ششم نزدیک می‌شود زمان مناسبی است که مجلس برای اقدامات اقتصادی مانند صیانت از قدرت خرید مردم و نیروی کار، تولید و اشتغال کارهایی انجام دهد.

وی با اشاره به برخی اقدامات در این دور از مجلس، گفت: به طور مثال هر مجلسی که بر سر کار می‌آید می‌خواهد قانون کار را اصلاح کند؛ قانون کار اصلاحی احتیاج ندارد، اگر هم نیاز به اصلاح دارد باید به نفع کارگران باشد نه به نفع کارفرمایان که جایی برای اصلاح نیست.

دبیرکل خانه کارگر، گفت: باید بگویم در طی این سال‌ها هرچی کار بلد بودند به نفع کارفرمایان انجام دادند، هر قانون و موردی که اصلاح شد برای آنان بود، به طور مثال هرجا اسم از کارگر آمد، دو برابرش به کارفرما اضافه شد در حالی قانون کار، قانون کارگر است و قانون حمایت از کارفرما نیست و باید حمایت از کارگر معنا پیدا کند.

محجوب با بیان این‌که انتظار است به عمق مسائل پرداخته شود و نه حاشیه، گفت: امروز ستمی که برخی صاحبان صنایع بر مردم ما می‌کنند به مراتب بزرگتر از هر ستمی است که به هر کس دیگری می‌کنند؛ امروز مردم هستند که هزینه این منفعت‌طلبی را پرداخت می‌کنند. به جای اینکه کارگران را به خسارت کارهای نکرده محکوم کنیم آن هم در جایی که به حد کافی تحت فشار هستند، اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه نباید ظاهر حرف‌ها را بپذیرم و باید به باطن حرف‌ها فکر کنیم، اظهار داشت: دلالی، رانت و ... که همگان به آن‌ها اعتقاد دارند و می‌دانند سدی است در مسیر تصمیمات محکم و قاطع گرفتن؛ حداقل انتظار از منتخبان مجلس این است که در جهت برداشتن این سدها گام بردارند و تلاش کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز