خبرگزاری کار ایران

تغییر در مالکیت ماشین‌سازی تبریز هنوز اجرایی نشده است/ کارگران معوقه ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۲۵۱

رئیس هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی از روند تغییر مدیریت و مالکیت کارخانه ماشین‌سازی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «چنگیز قاسمی» با اشاره به دیدار سرزده سال گذشته (نهم آبان ۹۸) رئیس قوه قضائیه از کارخانه ماشین‌سازی تبریز در سفر به استان آذربایجان شرقی، گفت: آقای رئیسی بعد از بازدید از کارخانه ماشین‌سازی تبریز جلسه‌ای را با حضور برخی فعالان کارگری و مدیران دستگاه‌های دولتی و قضایی در محل دادگستری استان برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی ترتیب داد.

او با بیان اینکه کارخانه ماشین‌سازی از مدت‌ها پیش درگیر مشکلات خصوصی‌سازی شده بود و وضعیت مالکیت و مدیریت آن مشخص نبود، افزود: در این جلسه ضمن تاکید به ادامه روند فعالیت تولیدی کارخانه دستور داده شد این واحد از وضعیت بلاتکلیفی در مدیریت و مالکیت خارج شود.

به گفته وی؛ در کارخانه ماشین‌سازی تبریز بیش از ۸۰۰ کارگر مشغول کارند که از این وضعیت بلاتکلیفی خسته شده بودند چراکه کارخانه از یک طرف به بخش خصوصی واگذار  شده بود و بخش خصوصی در آن مدعی مالکیت داشت و از طرف دیگر صندوق فولاد و سازمان گسترش و نوسازی ادعای مالکیت آن را داشتند.

قاسمی با بیان اینکه مقرر شد وضعیت مالکیت این کارخانه سریعا مشخص شود در ادامه، گفت: روند تغییر مالکیت این کارخانه بعد از  گذشت حدود ده ماه هنوز در دست اقدام است و اجرایی نشده است.

به گفته رئیس هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی؛ اخیرا رای دیوان عدالت اداری برای مالکیت این و احد صنعتی اعلام شده و طبق این رای اعلام شد صندوق فولاد از مالکیت کارخانه ماشین‌سازی خارج شده است.

قاسمی افزود: در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری شستا با ۳۵ درصد و سازمان گسترش و نوسازی با ۶۵ درصد سهامدار این کارخانه هستند.

به گفته این فعال کارگری؛ چند سال است کارخانه ماشین‌سازی تبریز  فاقد مدیرعامل و اعضای هیات مدیره است و در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شود. در عین حال با مشخص شدن مالکیت این کارخانه قرار است به زودی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل جدید برای آن انتخاب شود.

قاسمی در ارتباط با مطالبات کارگران ماشین‌سازی تبریز نیز گفت: خوشبختانه کارگران این کارخانه هیچ مطالبات معوقه‌ای ندارند و کارگرانی که به مرور از این کارخانه بازنشسته می‌شوند مطالبات بازنشستگی خود را به صورت اقساطی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز