خبرگزاری کار ایران

استقرار سیستم پکس در مراکز درمانی تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۱۱۰

مدیر درمان تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری از استقرار سیستم پکس در مراکز درمانی تامین اجتماعی این استان خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمود جاوید اظهار داشت: به منظور تشخیص سریع تر و دقیق تر بیماری‌ها، دسته بندی و طبقه بندی اطلاعات جلوگیری از تاخیر در مراقبت از بیمار و همچنین جلوگیری از جابه جایی کلیشه‌ها و انتقال آلودگی، در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، مبلغ ده میلیارد ریال به منظور استقرار سیستم پکس در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان هزینه شده است.

او افزود: سیستم پکس، نرم افزاری برای بایگانی و بازیابی تصاویر پزشکی است که با قابلیت مرتبط شدن با سیستم اطلاعات بیمارستانی(HIS)، امکان مشاهده تصاویر از تمام ایستگاه‌های پرستاری، اتاق عمل، اورژانس و اتاق‌های پزشکان فراهم می‌شود.

او ادامه داد: کیفیت بالای نمایشگرهای تخصصی به پزشکان امکان تشخیص دقیق و سریع را می‌دهد. همچنین از آنجائیکه استقرار این سیستم از الزامات پرونده الکترونیک بیمار است، با برقراری ارتباط بین مراکز درمانی در آینده دسترسی به سوابق بیمار در تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی میسر می‌شود.

جاوید افزود: از طرفی علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها و زمان، با جلوگیری از جا به جایی و گم شدن تصاویر، پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا نیز رعایت می‌شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز