خبرگزاری کار ایران

بررسی مشکلات بیمه‌ای رانندگان در اتاق تعاون

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۵۰۳

رئیس کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون از تشکیل سه کارگروه ویژه نوسازی، بیمه رانندگان و تهیه بانک اطلاعاتی رانندگان کشور با مشارکت شرکت های تعاونی دانش بنیان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، کمیسیون تخصصی حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون با هدف اخذ نظر در رابطه با بسته پیشنهادی سه اتاق (اصناف، بازرگانی و تعاون) در خصوص کاهش اثر شیوع کرونا بر اقتصاد حوزه حمل و نقل شش ماه دوم سال ۱۳۹۹ همچنین بررسی و  اخذ نقطه نظرات در خصوص نوسازی حوزه حمل و نقل عمومی، بررسی مشکلات بیمه‌ای رانندگان و رسیدگی به موضوع تداخل فعالیت‌های مشترک انجمن‌های صنفی، کارگری و کارفرمایی با اتحادیه ها و تعاونی‌ها در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

احمد هاشمی رئیس (کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون) با بیان این مطلب گفت: نیاز کشور به کانتینر‌های یخچالی جهت حمل و نقل محصولات کشاورزی، ارائه گزارش روند تشکیل جلسات و تدوین برنامه توسعه هفتم کشور و ضرورت مشارکت همه بخش‌ها، درخواست برگزاری جلسه با صندوق کارآفرینی امید جهت پرداخت تسهیلات نوسازی خودروها و درخواست برگزاری جلسه با  رئیس سازمان تامین اجتماعی جهت بررسی و حل مشکلات بیمه رانندگان از مهمترنی مباحث مطرح شده این نشست بود.

او ادامه داد: با استناد به ماده ۷۵ قانون برنامه پنجم توسعه کشور ضرورت حضور مدیران اتحادیه ها به نسبت موضوع در جلسات گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی وجود دارد و در این خصوص در این سی و سومین جلسه کمیسیون بحث و تبادل نظر شد.

به گفته او در حمل و نقل دریایی متاسفانه بخشنامه جدیدی که صادر شده عوارض خروج ملوانان و شناورهای دریایی (سنتی و غیرسنتی) برابر سفرهای سیاحتی در نظر گرفته شده است لذا ضرورت اصلاح و معافیت وجود دارد.

هاشمی ادامه داد: در حوزه نوسازی باید مطالعه جامعی انجام پذیرد و مشخص شود ظرفیت تولید داخل چه میزان است و چه میزان کسری وجود دارد و مجوز واردات داده شود .

در این نشست، گزارشی از روند تدوین بسته پیشنهادی سه اتاق جهت کاهش اثرشیوع کرونا بر اقتصاد بخش خصوصی  ارائه شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل از تشکیل سه کارگروه ویژه نوسازی، بیمه رانندگان و تهیه بانک اطلاعاتی رانندگان کشور با مشارکت شرکت‌های تعاونی دانش بنیان خبر داد و گفت: تشکیل تعاونی تامین و توزیع حوزه حمل و نقل کشور با مشارکت همه اتحادیه‌ها و افراد حقیقی دارای صلاحیت در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز