خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری:

۱ میلیون و ۴۴۰ هزار خانواده روستایی و عشایر به بیمه‌شدگان اضافه می‌شوند/ دیگر هیچ روستایی از پوشش بیمه خارج نمی‌ماند

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۳۱۸

رونمایی از طرح ملی پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و چهارصد هزار روستایی و عشایر و افتتاح ۴۸۰ طرح اشتغال روستایی در حضور رئیس جمهور و با سخنرانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد شریعتمداری» که به صورت ویدئوکنفرانس با رئیس جمهوری و اعضای دولت، صحبت می‌کرد با اشاره به رونمایی از طرح ملی پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و چهارصد هزار روستایی و عشایر، گفت: «طرح‌های دولت در حوزه روستاییان و عشایر رنگین کمان بسیار زیبایی از خدمات زیرساختی در اقساط نقاط کشور را برای ماندگاری روستاییان در روستاها ایجاد کرده است.» 

وی افزود: «دو نکته وجود دارد که نگاه تیزبین شما به آن پرداخت. یکی ایجاد بیمه عشایر، روستاییان و کشاورزان بود. در این راستا و با وجود اینکه نهاد بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال ۸۳، تاسیس شده بود، تا حدودی مغفول ماند؛ اما در دولت تدبیر و امید و با هدایت و کمک شما رشدی بالغ بر ۹۵ درصد در تعداد افراد تحت پوشش ایجاد شده به نحوی که تعداد خانواده‌های زیر پوشش به بیش از ۱ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۷۳۹ خانوار رسید.» 

شریعتمداری افزود: «افتخار داریم که در روز ملی روستا، گام بزرگ دیگری در تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی برداریم تا هیچ روستایی از پوشش بیمه خارج نماند. با اختصاص ۱۴۲۵ میلیارد تومان، از این بابت ۱ میلیون ۴۴۰ هزار روستایی و عشایر را زیر پوشش بیمه اجتماعی می‌روند. این جمعیت زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی نیست.»  

وزیر کار با اشاره به افزایش سرانه ذخایر بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی، گفت: «سرانه بیمه‌شدگان این صندوق از ۴ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان در دولت تدیبر و امید رسید. امروز ضمن صدور فرمان پوشش بیمه فراگیر از سوی شما، ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار خانواده روستایی و عشایر زیر پوشش قرار می‌گیرند. امروز به دستور و اجازه شما اولین کارت عضویت یک خانواده بیمه شده را اعطا می‌کنم.» 

شریعتمداری با اشاره به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی، خطاب به حسن روحانی، گفت: «فشارهای شما برای برداشت این ۱.۵ میلیارد دلار موجب شد که با موافقت رهبری منابع لازم برای اشتغالزایی در اختیار روستاییان قرار گیرد.» 

وی افزود: «از این محل ۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد، و... به متقاضیان طرح‌های اشتغالزایی پرداخت شد. بیش از ۲۲ هزار روستا و ۴۴۳ منقطه شهری با اجرای ۱۳۵ هزار طرح در بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر، موجبات اشتغال پایدار ۲۱۰ هزار نفر در سطح کشور فراهم کند. میزان انحراف توسط دیوان محاسبات ۴ درصد معرفی شده است. از این ۲۲ هزار میلیارد تومان، ۱۲ هزار میلیارد تومان در اختیار روستاییان قرار گرفت؛ به نحوی که سهم سبد اشتغال روستاییان از ۳ درصد پیش از اجرای طرح به ۲۹ درصد در دولت شما رسید.» 

وزیر کار، با اشاره به افتتاح ۴۸۰ طرح اشتغال روستایی، خطاب به رئیس جمهور افزود: «با اجازه شما این ۴۸۰ طرح را از مجموع ۱۳۵ هزار طرحی که افتتاح می‌شوند، رونمایی می‌کنم و امیدوارم با تامین ۸ هزار میلیارد  تومان منابع مرحله جدید طرح، کار به قدرت پیش برود.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز