خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار:

تعیین مزد منطقه‌ای موجی از مهاجرت‌ها و تمرکزگرایی را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۲۴۳

حبیبی گفت: مزد منطقه‌ای منجر به مهاجرت گسترده به مناطق مرکزی می شود و به تمرکزگرایی در کشور دامن می‌زند. به همین خاطر به نظر نمی‌رسد این موضوع دردی از مشکلات دستمزدی کارگران را حل کند.

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره طرح موضوع مزد منطقه‌ای گفت: طبق ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار باید حداقل دستمزد را بر اساس یکی از دو معیار نقاط مختلف یا صنایع مختلف تعیین کند. اما این موضوع نیاز به زیرساخت‌های کافی دارد که ما فاقد آن هستیم. همینطور بانک مرکزی باید میزان تورم یا سبد معیشت خانوار را بر اساس هر منطقه اعلام کند که به نظر بسیار بعید می‌رسد. 

حبیبی در ادامه گفت: علاوه بر نبود زیرساخت‌ها، باید بدانیم که پس از تصویب قانون کار، حداقل دستمزد و مزد، همواره به صورت ملی و سراسری تعیین شده است. اگر بخواهند مزد را منطقه‌ای کنند، عواقب منفی زیادی را در پی خواهد داشت. 

این فعال کارگری در پایان گفت: مزد منطقه‌ای منجر به مهاجرت گسترده به مناطق مرکزی می‌شود و به تمرکزگرایی در کشور دامن می‌زند. به همین خاطر به نظر نمی‌رسد این موضوع دردی از مشکلات دستمزدی کارگران را حل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز