خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بخش سلامت تاکید کرد:

نظارت بر عملکرد بیمارستان‌های خصوصی باید افزایش یابد/ توجه جدی‌تر به مطالبات پرستاران

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۲۲۳

تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی به استخدامی، از مطالبات اصلی جامعه پرستاری است. در این خصوص بیمارستان‌ها بعضا سلیقه‌ای عمل می‌کنند از این رو وزارت بهداشت باید بر آنها نظارت کند.

ستار مهربان (کارشناس و پژوهشگر حوزه سلامت) به خبرنگار ایلنا گفت: وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت مجلس و سازمان نظام پرستاری برای تحقق مطالبات پرستاران در حال تلاشند اما سرعت لازم را ندارند و هنوز شاهد اتفاقات چندان مثبتی نیستیم.

مهربان با اشاره به وعده مسئولان در خصوص تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و قراردادی به دائمی و استخدامی، گفت: تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی به استخدامی، از مطالبات اصلی جامعه پرستاری است. در این خصوص بیمارستان‌ها بعضا سلیقه‌ای عمل می‌کنند که وزارت بهداشت باید بر آنها نظارت کند.

این پژوهشگر سلامت با تاکید بر مقابله با تعدیل نیروهای بیمارستان‌ها گفت: ما شاهد تعدیل و بیکاری نیروهای زیادی در بیمارستان‌ها پس از ظهور کرونا بودیم. استدلال بیمارستان‌ها این است که درآمد نداریم اما نباید به این بهانه دست به تعدیل نیروهای سلامت و پرستاری بزنند. راهکارهای زیادی برای حفظ نیرو در دوره فعلی وجود دارد که باید آن را به کار گیرند.

مهربان در ادامه گفت: متاسفانه بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی قانون بهره‌وری نیروی کار را رعایت نمی‌کنند. آنها طبق قانون باید ۱۲ ساعت کار شبانه پرستاران را ۱۸ الی ۱۹ ساعت محاسبه کنند اما از انجام این کار سرباز می‌زنند. همینطور طبق قانون باید بر اساس سوابق پرستاران، ضمن حفظ دستمزد آنها، از ساعات کاری آنها کم شود، اما بیمارستان‌های خصوصی از این موضع نیز استنکاف می‌کنند. در این خصوص باتوجه به حساسیت سلامت عمومی و سلامت و معیشت پرستاران باید نظارت‌های جدی‌تری صورت پذیرد.

مهربان در پایان سه مطالبه اصلی دستمزدی پرستاران را در دوره فعلی، پرداخت به موقع حقوق، پرداخت عادلانه کارانه و درنهایت افزایش حقوق پرستاران دانست که لازم است توسط مسئولان پیگیری و محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز